Mai întâi de toate, încearcă să-ți aduci aminte prima ta zi de muncă, deoarece atunci probabil că ai început pe un post de intern sau junior, deci ai și tu experiența muncii alături de colegi și șefi din alte generații. În ziua de astăzi, tot mai mulți tineri devin manageri și din ce în ce mai mulți oameni contiună să lucreze după ce se pensionează, de aceea apar diferențe mari de vârstă între angajați, iar amintirile te vor face să înțelegi mai bine situația, mai ales dacă ești mai tânăr decât unii dintre membrii echipei tale.
Primul pas pentru a face față cu brio diferențelor de vârstă este să accepți că vârsta nu mai înseamnă automat și un post mai bun, iar acum e mai importantă vechimea în câmpul muncii, dar și în cadrul companiei, cel puțin din punct de vedere al angajatorului, pentru că angajații pun accentul pe echilibrul dintre viața personală și cea profesională, luând în calcul nu numai salariul ci și alte beneficii oferite.
Drept urmare, acum sunt din ce în ce mai mulți mileniali în funcții de conducere, dar faptul că se descurcă mai bine cu noile tehnologii, lor le poate fi foarte ușor să se lase conduși de ego și să scape de sub control echipa pe care o coordonează. Indiferent de vârsta pe care o ai, pentru a evita pe cât posibilul problemele și a avea parte de o echipă medicală unită, încearcă să te gândești la următoarele lucruri când ai de manageriat persoane de diverse vârste:
Nu este o competiție
Este ceva normal ca cei mai în vârstă să se simtă amenințați de tineri, mai ales când aceștia sunt promovați, deci fii pregătit pentru un comportament rece și competitiv, cel puțin în perioada imediat următoare și alcătuiește-ți un plan de acțiune.
Unii manageri aleg să discute încă de la început cu fiecare parte implicată, pentru ca toată lumea să-și exprima părerile, iar acesta este un mod excelent de a-ți demonstra capacitățile de lider și a încuraja feedback-ul. Dacă ești însă un manager tânăr și nu vrei totuși ca toți angajații să-ți știe vârsta, este perfect în regulă, dar înfățișarea ta, modul în care te îmbraci, vorbești și faptul că nu ai riduri, te vor da, până la urmă, de gol. Chiar dacă nu vrei să ții un discurs, pregătește-te pentru întrebări precum: „De ce el/ea?”, „De ce acum?”, „Cu ce este el/ea mai bun decât mine?” și „Eu când voi fi promovat/ă sau când voi primi o mărire de salariu?”.
Citește și 4 caracteristici ale milenialilor din domeniul medical
Privește în persepectivă
Dacă diferențele dintre generații, cea de vârstă sau experiență te încurcă, încearcă să te pui în locul membrilor echipei tale și înțelege că fiecare individ este unic și fiecare are propriile talente și a fost angajat pentru un scop anume. Înțelege-ți astfel echipa ca un întreg, dar ascultă-i pe toți membrii ei și află ce-și dorește fiecare de la viață, discutând cu aceștia anumite moduri în care îi poți ajuta pe plan profesional.
De asemenea, fii pregătit să nu poți avansa pe cineva la care te gândeai, pentru că pur și simplu, în urma discuțiilor avute, omul respectiv nu se ridică la nivelul așteptărilor tale sau nu își dorește mai multe responsabilități.
Respect reciproc
Diferența de vârstă trebuie abordată cu respect, iar acum, că îți înțelegi mai bine membrii echipei, trebuie să le câștigi încrederea și respectul, indiferent ce vârstă ai tu sau ce vârstă au ei, deci nu te baza doar pe faptul că le ești șef. Indiferent de concepția ta despre mileniali, generația Z, X sau boomeri și chiar despre generațiile mai vechi, respectă experiența fiecăruia și privește obiectiv ce are fiecare de adus în plus în companie.
Nu-ți lăsa preconcepțiile despre diferența de vârstă să te conducă. De exemplu, milenialilor li s-a dus vorba că ar fi leneși, sensibili și ar vrea să fie privilegiați, dar mai bine îi întrebi pe fiecare ce ambiții are, înainte de a presupune că un om mai în vârstă s-ar descurca mai bine pe un anume post.
Citește și Millennials | Cum să descrii un anunț de job din domeniul medical ca să atragi generația Y
Învață de la fiecare generație
Managerii mai în vârstă n-ar trebui să se considere atotștiutori. Doar pentru că ai mai multă experiență de muncă nu înseamnă că nu poți învăța câte ceva de la fiecare membru al echipei tale, mai ales la modul în care evoluează tehnologia sau în ceea ce privește relaționarea cu colegii. Acceptă faptul că fiecare are propriile abilități și este parte a echipei, astfel încât oricine poate învăța câte ceva oricând. În acest sens, fiecare generație aduce la locul de muncă ceva diferit și există mai mult decât un singur mod de a face lucrurile.
Diferența de vârstă poate fi greu de gestionat, deoarece este ușor să lași resentimentele, stereotipurile și lipsa de încredere să-ți stea în cale, dar prezența diferitelor generații aduce și un plus, așa că profită de capacitățile și experiența echipei tale și alocă fiecărui membru atribuțile potrivite, apoi privește cum renumele vostru se propagă fără prea mari greutăți.
Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.
Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.