Site icon MEDIjobs

Cresc de aproape 10 ori tarifele pentru înființarea farmaciilor 

taxe

Taxele pentru autorizarea farmaciilor ar putea crește chiar și de aproape 10 ori, arată un proiect de ordonanță de urgență publicat de Ministerul Sănătății, care arată că este nevoie de majorare, pentru că angajații au o activitate mai intensă, față de ultimii ani, iar tarifele nu au mai fost actualizate din anul 2008.

Este vorba despre o modificare a articolului 42 din Legea Farmaciei nr. 266/2008, care arată că cea mai mare majorare a taxelor este înregistrată la înființarea farmaciilor din mediul rural: de la 150 lei la 1.000 lei. 

Astfel, noile taxe propuse în proiectul Ministerului Sănătății sunt următoarele: 

  1. pentru înființarea de farmacii în mediul urban – 5.000 lei;
  2. pentru înființarea de farmacii în mediul rural – 1.000 lei;
  3. pentru înfiinţarea unei oficine comunitare rurale/sezoniere – 500 lei;
  4. pentru înființarea de drogherii în mediul urban – 3.500 lei;
  5. pentru înființarea de drogherii în mediul rural – 350 lei.

De asemenea, sunt modificate și taxele pentru emiterea unei noi autorizaţii în cazul preschimbării autorizaţiei de funcţionare a farmaciei ori a drogheriei:

  1. pentru mediul urban – 1.000 lei;
  2. pentru mediul rural – 500 lei.

Actualele taxe, valabile încă din anul 2008, sunt următoarele: 

Taxele pentru emiterea autorizației de funcționare sunt următoarele:

a) pentru înființarea de farmacii în mediul urban – 3.000 lei;

b) pentru înființarea de farmacii în mediul rural – 150 lei;

c) pentru înființarea unei oficine locale de distribuție – 100 lei;

d) pentru înființarea de drogherii în mediul urban – 2.000 lei;

e) pentru înființarea de drogherii în mediul rural – 50 lei.

Citește și: Ghid pentru antreprenori – cum deschizi o farmacie? 

Taxele pentru emiterea unei noi autorizații în cazul preschimbării sau al pierderii autorizației de funcționare a farmaciei ori a drogheriei sunt:

a) pentru mediul urban – 100 lei;

b) pentru mediul rural – 50 lei.

În explicațiile care însoțesc proiectul, Ministerul explică faptul că se impune această majorare, având în vedere că dinamica pieței și a reglementărilor suplimentare în domeniul farmaceutic (vânzarea online, vaccinarea în farmacii etc.) a condus la o activitate mult mai complexă a direcției de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății comparativ cu anii precedenți. 

Această activitate mai intensă este înregistrată din punct de vedere al numărului mare de documente care trebuie evaluate și a mențiunilor elaborate și aprobate pentru fiecare autorizație de funcționare în parte (aproximativ 12.000 unități farmaceutice înregistrate în Romania). 

Ministerul mai arată că a avut în vedere că există și costuri suplimentare cu deplasarea personalului din cadrul DSP și MS pentru efectuarea inspecției, creându-se astfel și un dezechilibru între disponibilitatea de resursă umană și volumul documentelor eliberate.   

Ești manager și vrei să recrutezi farmaciști sau asistenți farmacie? Înscrie-ți compania pe MEDIjobs, iar noi te vom ajuta să angajezi candidații potriviți.


Ești farmacist și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Exit mobile version