Site icon MEDIjobs

6 modalitati prin care sa creati un mediu de lucru placut in clinica

crearea

Crearea unui mediu de lucru placut este un aspect foarte important pentru fiecare institutie medicala, de la cabinetul medical la clinica, spital sau unitate de ingrijire de lunga durata. Deoarece profesionistii din domeniul sanatatii se concentreaza pe vindecarea si sprijinirea pacientilor, cadrul in care isi desfasoara activitatea trebuie sa fie unul placut, motivant si linistit.

Studiile arata ca munca intr-un mediu placut ajuta cadrele medicale sa aiba o atitudine pozitiva. Daca angajatii se bucura de timpul lor la serviciu, vor simti mai putin dorinta sa faca pauze lungi sau sa plece in concediu medical si vor lucra mult mai eficient.

Iata cateva modalitati de a crea un mediu de lucru placut in clinica:

1. Atitudine pozitiva

A avea o atitudine pozitiva este primul pas catre crearea unui mediu de lucru placut. Managerii trebuie sa aiba o atitudine pozitiva pentru a putea incuraja comportamentul proactiv si eficient in cazul cadrelor medicale.

Cuvintele nu inseamna nimic fara actiunile din spatele lor. Lasati actiunile sa vorbeasca mai tare decat cuvintele. Atitudinea pozitiva se reflecta in felul in care actionati si in felul in care lucrati.

A avea o atitudine pozitiva va permite sa vedeti mult mai rapid solutiile atunci cand va confruntati cu provocari. Cand incetati sa va concentrati asupra negativului, veti fi mai deschisi sa vedeti o modalitate de a rezolva problema. O atitudine pozitiva este esentiala pentru a avea rezultate pozitive.

Pacientii merita cel mai bun personal pentru a le oferi cea mai buna ingrijire posibila. Cand angajatii au o atitudine pozitiva, pacientii o vor simti atunci cand vor intra pe usa clinicii.

2. Feedback pozitiv

Feedback-ul pozitiv nu inseamna a spune cuvinte frumoase unui angajat. Feedback-ul pozitiv consta in furnizarea unei comunicari care recunoaste performante si actiuni pozitive sau care incurajeaza imbunatatirea lor. Daca este executat corect, feedback-ul pozitiv va consolida comportamentele dorite si va oferi resurse pentru a transforma punctele slabe in atuuri.

Succesul clinicii nu consta doar in a oferi feedback pozitiv. Obtinerea unui feedback pozitiv din partea pacientilor si a personalului este importanta pentru ca institutia medicala sa aiba in continuare rezultatele dorite.

Citește și: 4 idei pentru bonusul de Crăciun dedicat angajaților tăi

3. Decor si zona de odihna

Creati o atmosfera primitoare, vesela si inspirata prin decorarea locului de munca in culori deschise. Adaugati lucrari de arta sau picturi pe pereti, daca este cazul. Cumparati scaune si birouri de buna calitate, astfel incat angajatii sa se simta confortabil in timp ce lucreaza cu pacientii.

Daca spatiul permite, oferiti o zona in care personalul medical sa se poata relaxa in timpul pauzelor. Aceasta zona ar trebui sa fie separata de locurile in care se afla pacientii. Mobilati zona de odihna cu scaune, mese si canapele confortabile. Permiteti-le angajatilor sa manance acolo.

4. Sedinte periodice cu angajatii clinicii

Intalnirile periodice cu intreaga echipa pot ajuta fiecare angajat al clinicii sa simta ca este implicat in dezvoltarea afacerii. La aceste intalniri puteti anunta pe toata lumea despre planurile pe care le aveti, despre ingrijirea adecvata a pacientilor, dar si despre cadrele medicale. Invitati-va angajatii sa puna intrebari sau sa ofere sugestii cu privire la modul in care clinica se poate dezvolta.

Desi nu ar fi potrivit sa va dezvaluiti toate planurile de afacere sau sa va informati personalul despre anumite evenimente sau dezavantaje, intalnirile cu angajatii sunt importante deoarece favorizeaza sentimentul de apartenenta la organizatie.

5. Program flexibil

Nu toata lumea se potriveste in mod natural programului de lucru traditional. Unii oameni functioneaza mai bine dimineata, in timp ce altii sunt mai activi seara. Angajatii pot avea, de asemenea, responsabilitati care uneori intra in conflict cu orele traditionale de munca, cum ar fi dusul si adusul copiilor de la scoala.

Daca este posibil, luati in considerare introducerea unui program de lucru flexibil. Un avantaj al unui astfel de program este ca puteti prelungi programul pana mai tarziu. Acest lucru ofera clinicii mai multe avantaje fata de concurentii sai, cum ar fi posibilitatea de a raspunde rapid pacientilor in afara programului normal de lucru.

6. Evenimente sociale

Creati un sentiment de comunitate prin organizarea unor evenimente sociale in afara programului de lucru. Aceasta ar putea fi o iesire dupa munca, o masa de Craciun la un restaurant sau o petrecere de Halloween.

Evenimentele sociale permit colegilor sa se cunoasca mai bine. Acest lucru poate duce la o mai buna munca in echipa si cooperare. Cu toate acestea, nimeni nu trebuie sa se simta obligat sa participe la activitati sociale pentru ca este posibil ca unii angajati sa nu poata fi prezenti din cauza altor angajamente.

Oferiti atentie fiecarui cadru medical care lucreaza in clinica. Oricat de ocupat ati fi, incercati sa va gasiti timp in fiecare saptamana pentru a vorbi atat cu angajatii, cat si cu pacientii. Angajatii care se simt apreciati si importanti vor dori sa ramana in clinica mult timp.

Luati masuri pentru imbunatatirea mediului de lucru a angajatilor din clinica si veti observa ca in scurt timp afacerea va prospera, iar cadrele medicale vor fin motivate sa ramana in clinica.

Citești și: Cum să obținem feedback de la angajații noștri în 5 pași

Exit mobile version