Site icon MEDIjobs

Consiliul Concurenței a schimbat modul de analiză a comerțului produselor farmaceutice

comerțului produselor farmaceutice

Consiliul Concurenţei a schimbat modul de analiză a comerțului produselor farmaceutice şi parafarmaceutice în farmacii, în urma schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar şi al companiilor de pe această piaţă.

Modificările impuse de Consiliul Concurenței

Această modificare vine ca urmare a unui sondaj efectuat de autoritatea de concurență, pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează produse din farmacii. Ulterior, Consiliul Concurenţei a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului către farmaciile situate în imediata apropiere, la maximum 1 km distanță.

În urma acestor sondaje, s-a decis ca atunci când va analiza piaţa relevantă, autoritatea de concurenţă va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei ţintă, și nu de 3 kilometri, așa cum era definită până acum piața geografică, în cazul comerţului de produse farmaceutice şi parafarmaceutice.

Citește și: Ministerul Sănătății a aprobat testarea în farmacii și a anunțat condițiile de realizare a testelor COVID-19

„Ca urmare, autoritatea de concurenţă a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin magazine specializate, din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieţei relevante geografice la noul context. Definirea pieţei relevante este un instrument de identificare şi de stabilire a graniţelor în care se exercită concurenţa între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurenţiale cu care se confruntă acestea”, precizează Consiliului Concurenței.  

De asemenea, reprezentanții Consiliului Concurenței au observat că numărul de tranzacţii pe piața farmaceutică a înregistrat o majorare semnificativă în ultimii ani, în același timp crescând și densitatea farmaciilor în aria de 3 kilometri, luată în considerare până acum. 

Te-ar putea interesa și: Scenarii: Cum va arăta domeniul farmaceutic în viitor

În acest sens, autoritatea de concurenţă a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin farmacii, din perspectiva dimensiunii geografice, în funcție de rezultatele obținute în urma sondajului.

„Definirea pieţei relevante este un instrument de identificare şi de stabilire a graniţelor în care se exercită concurenţa între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurenţiale cu care se confruntă acestea”.

Ești specialist medical și vrei să schimbi locul de muncă? Creează-ți acum un profil pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Exit mobile version