Site icon MEDIjobs

Cele 7 surprize de care au parte noii manageri

manageri

Majoritatea noilor manageri și lideri știu că lucrurile se vor schimba atunci când ei ajung la conducere și că vor trebui să aplice un set diferit de reguli și abilități personale pentru a avea succes și a face față provocărilor ce vor veni, dar nu realizează cât de greu este de fapt să ocupi acest post.

În acest articol vei descoperi 7 surprize cu care te vei confrunta în rolul de manager, dar pe care dacă le știi de pe-acum te vor ajuta să fii pregătit, fie că ești la conducerea unei instituții medicale, a unei secții sau doar a unei echipe mici.

Citește și 6 competențe esențiale necesare unui manager de HR Medical

Nu poți dicta întotdeauna tot

Trebuie să realizezi că nu poți fi implicat în absolut fiecare proiect sau caz la care lucrează subalternii tăi, deci perspectiva ta trebuie să se schimbe de la a face personal anumite lucruri pe a delega sarcini. 

Pentru a evita problemele legate de această surpriză:

Citește și Puterea delegării sau cum să te folosești de alții pentru a avea succes

Să dai ordine este dificil

Ca manager, trebuie să ajungi în situația în care să nu le spui oamenilor ce să facă și să nu-i supraveghezi permanent, ci să ai încredere că aceștia iau deciziile corecte, chiar dacă unii s-ar putea îndoi de propria abilitate de a lua cea mai bună decizie. Când cineva vine de prea multe ori la tine să-ți ceară acordul în privința unei chestiuni, poate ajunge să fie dependent de tine și astfel rezultatele întârzie să apară. De asemenea, schimbările pe ultima sută de metri vă fac doar să pierdeți timpul și resursele, diminuând încrederea în propria persoană. 

Pentru a evita problemele survenite de pe urma acestei surprize:

E greu să știi întotdeauna ce se întâmplă

Nimeni nu vrea să-i dea șefului vești rele, deci până să afli tu ceva, problemele vor fi deja atenuate sau amplificate, iar sursa ta de informații este uneori bine intenționată, dar prost sau incomplet informată, dar tu ai nevoie de informații exacte dacă vrei să conduci cum trebuie, deci trebuie să privești din mai multe perspective.

Pentru a evita probleme legate de această surpriză:

Citește și Cele 3 reguli de aur ale managementului medical

Transmiți mereu un mesaj

Din postura de manager, cuvintele și acțiunile tale cântăresc foarte mult și oamenii vor specula mereu asupra a ceea ce faci, zici sau nu zici, îți vor interpreta fiecare gest și vorbă, ca să descopere mesaje ascunse, iar starea ta de spirit o va influența pe cea a membrilor echipei. Așadar, trebuie să fii atent la exemplul pe care-l oferi și să fii mult mai atent la mesajele pe care le transmiți în mod conștient sau nu.

Pentru a evita problemele asociate cu această surpriză:

Tu nu ești șeful de fapt

Deși ești șeful unei echipe, nu ești ultima instanță de judecată, ci patronul este. Întotdeauna va exista cineva căruia până și tu va trebui să-i dai raportul, deci nu lăsa puterea să te acapareze. Ca manager, ai obligația de a știi mereu pe cine trebuie să informezi la rândul tău și trebuie să lucrezi din greu ca să câștigi încrederea și respectul celor din jurul tău. În plus, nu poți lăsa fluxul informațional să se oprească la tine, doar pentru că tu ești managerul.

Pentru a evita problemele cauzate de această surpriză:

Scopul nu este mereu să mulțumești investitorii

Sponsorii, investitorii sau patronul au, în mare parte, obiective de scurtă durată, orientate către profit sau performanță, dar există și alte țeluri, unele mai îndelungate, considerate mai importante decât dorințele anumitor indivizi și tocmai de acelea trebuie să fii mereu conștient, ca și manager.

De exemplu, trebuie să te gândești dacă profitul este mai important decât siguranța membrilor echipei tale și dacă este bine să-ți forțezi echipa să facă ceva într-un anumit interval de timp doar pentru că șeful cel mare te presează pe tine. De asemenea, dacă un superior se poartă inadecvat cu unul dintre oamenii tăi, e nevoie ca la un moment dat să intervii, dar acest tip de decizii necesită curaj și ca tu să știi că până la urmă ești responsabil de niște oameni.

Citește și Ce sarcini are un manager medical: cum arată fișa postului și ce abilități de HR caută angajatorii la un manager bun?

Pentru a evita eventualele probleme asociate cu această surpriză trebuie să:

Ești doar un singur om

Din postura de manager, ai uneori senzația că totul cade pe umerii tăi, deoarece ești superior în grad aproape tuturor, dar trebuie să ții minte că responsabilitatea și salariul nu te fac neapărat mai bun decât ceilalți. Vei continua să faci greșeli și oamenii din jurul tău vor avea în continuare opinii proprii, de multe ori diferite de ale tale, iar unele pot fi chiar mai bune. Cu toate acestea, să fii manager înseamnă să-ți asumi răspunderea pentru vorbele și faptele tale, conștientizând că greșeala este omenească și tu rămâi, totuși, un om ca oricare altul.

Pentru a evita problemele asociate cu această surpriză:

Citește și 12 calitati esentiale pe care trebuie sa le aiba un candidat pentru a deveni manager medical

Tranziția către postul de manager poate fi dificilă, dar ține cont de aceste 7 preconcepții și problemele asociate lor, pentru construi o carieră de succes, a-ți crește șansele de a avea o viață fericită și a demonstra că ai meritat promovarea.

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Exit mobile version