Site icon MEDIjobs

Cat de important este sa iti ceri scuze, in calitate de manager

manager

Recunoasterea unei greseli, asumarea, precum si capacitatea de a iti cere scuze ca manager sunt extrem de importante mai ales dacă lucrezi intr-o astfel de functie si vrei sa fii un exemplu demn de urmat pentru subalternii tai. Iata cand si cum trebuie sa iti ceri scuze, chiar daca esti manager, dar si care sunt riscurile la care te expui daca nu reusesti sa iti recunosti greselile si sa iti ceri iertare pentru ele. 

Managerii sunt, inainte de toate, oameni, de aceea este normal si acceptabil sa comita greseli. La fel de normal este sa isi si ceara scuze atunci cand greselile lor au consecinte asupra modului in care se desfasoara lucrurile la locul de munca ori chiar asupra unor colegi.

Cand si cum sa iti ceri scuze daca esti un manager bun

Atunci cand comiti o eroare minora

Daca ai oferit o informatie gresita, ai uitat sa raspunzi unei solicitari primite de la un subaltern ori ai comis orice alta greseala minora, nu trebuie sa te faci ca ploua. Mai degraba, fa-i pe cei care lucreaza in subordinea ta sa se simta intelesi si trimite un mail prin care sa corectezi greseala, dar totodata sa iti si ceri scuze. Chiar daca pare neimportant, sa fii sigur ca angajatul se va simti inteles si va fi recunoscator pentru scuzele primite.

Atunci cand iti dai seama, in cadrul unei discutii in contradictoriu, ca te inseli

Este posibil ca in timp ce primesti argumente de la interlocutorul tau, sa constati ca te inseli cu privire la un subiect. In asemenea momente e important sa nu o tii pe a ta din orgoliu, ci sa ai capacitatea de a te opri, de a analiza mai bine situatia si de a iti cere scuze daca iti dai seama ca ai gresit. Cei care asista la discutie vor aprecia corectitudinea ta. 

Atunci cand ai comis o greseala in ceea ce priveste un coleg

Poate ai judecat pe cineva gresit, poate ai atras atentia unui om care lucreaza in subordinea ta, iar acesta s-a dovedit a fi nevinovat, un lucru e cert: daca iti dai seama ca ai gresit fata de cineva cu care lucrezi, e important sa iti ceri scuze in mod direct. Stabileste o intalnire cu persoana respectiva si arata-i ca ai inteles despre ce este vorba. Explica-i cum vezi tu lucrurile si nu uita sa iti ceri scuze sincer. 

Citește și Managementul si evaluarea personalului medical. Ce instrumente are la indemana managerul?

Atunci cand gresesti fata de toata echipa cu care lucrezi

Chiar daca ai cele mai bune intentii, e posibil sa fie momente in care sa te duci pe o pista gresita si sa comiti o greseala fata de toti cei cu care lucrezi. Intr-o asemenea situatie, sunt importante scuzele spuse in vazul tuturor. Profita asadar de urmatoarea sedinta si cere-ti scuze in fata tuturor, explicand motivele pentru care consideri ca ai gresit. 

Reusind sa iti recunosti greseala si sa iti asumi responsabilitatea pentru faptele tale, vei reusi sa castigi respectul celor cu care lucrezi, care te vor aprecia mai mult decat inainte. Nu lasa greselile, fie ele aparent neimportante, sa iti strice imaginea in fata celorlalti, ci mai degraba foloseste-le pentru a arata tuturor ca iti asumi responsabilitatea pentru faptele tale. 

Bineinteles, din greseli suntem datori sa invatam, asa ca nu te culca pe o ureche si nu considera ca e suficient sa iti ceri scuze si totul va fi sters cu buretele. Incearca sa privesti o greseala ca pe o ocazie de a invata inca o lectie ce va contribui la dezvoltarea personala si va face totodata din tine un manager mai competent. Atunci cand iti ceri scuze, atat cei din echipa ta, cat si superiorii tai, se vor astepta ca tu sa nu mai repeti greseala comisa.

Citește și 8 Exemple de Feedback Constructiv Necesare Oricarui Manager Medical

Ponturi care te vor ajuta sa iti ceri scuze in mod eficient pentru greselile comise

Cand nu e cazul sa iti ceri scuze daca ai functia de manager

Unele persoane au tendinta de a isi cere scuze incontinuu, pentru orice fac. Ei bine, daca lucrezi in functia de manager trebuie sa renunti la acest obicei. Nu este benefic sa iti ceri scuze incontinuu, pentru orice faci. In calitate de manager vei lua decizii care s-ar putea sa nu fie pe placul tuturor, insa nu trebuie sa te scuzi pentru acestea intrucat nu faci altceva decat sa iti faci treaba. Scuzele isi au locul doar acolo unde apar greseli.

Citește și Cum să comunici cu angajații care nu te plac: motive și sfaturi

Exit mobile version