In jur de sapte din zece angajatori gandesc strategii de afaceri astfel incat sa minimizeze riscurile de pierderi ale cifrei de afaceri sau chiar din profit din cauza deficitului de forta de munca si a lipsei de specialisti, arata datele celui mai recent sondaj efectuat de platformele de recrutare. In zona serviciilor medicale, acest deficit este resimtit mai ales in ceea ce priveste unele specializari. De asemenea, costurile de asistenta medicala cresc mai repede decat veniturile, iar mediul de reglementare este in continua schimbare. Acest lucru impiedica evolutia sistemului medical in general si face strategia dificila.
Avand in vedere acest context si provocarile actuale, spitalele si cabinetele de asistenta medicala trebuie sa se straduiasca constant sa gaseasca medici si asistenti medicali de inalta calitate, pregatiti sa faca fata si sa rezolve probleme cheie. Acest lucru inseamna ca trebuie sa se diferentieze printr-o anumita strategie, pentru a atrage pe cei mai potriviti angajati. O modalitate de a face acest lucru este de a te diferentia prin strategii de branding de angajator, cunoscut in ultimii ani ca „employer branding”.
- Creati o oferta competitiva (value proposition)
O intrebare care merita pusa ar fi: Ce inseamna pentru un angajat sa lucreze in clinica sau spitalul / sectia pe care o reprezentati?
Raspunsul oricarei clinici / companii medicale ar trebui sa evidentieze valorile de baza ale organizatiei si provocarile mari pe care doriti sa le rezolvati. Ar trebui sa detalieze cresterea si dezvoltarea activitatii precum si avantajele si beneficiile. Un exemplu bun ar fi un spital din Statele Unite. Sectiunea lor de cariere din cadrul website-ului promoveaza sansa de a face o schimbare in viata, de a participa la procesul de constructie a viitorului medicinei, de a invata si de a imbunatati, de a avea un echilibru intre viata profesionala si de a beneficia de diverse avantaje financiare.
2. Construiti un brand autentic, atractiv si vizibil
Companiile, inclusiv cele medicale au nevoie sa creeze o experienta de lucru autentica pentru angajati si de asemenea, sa capitalizeze aceste experiente intr-un mod nefortat, prietenesc si sincer in postarile pe social media sau in alte medii de promovare (outdoor, targuri, vizualurile care includ brandingul companiei). Campania de branding a companiei trebuie sa fie centrata pe o viziune ampla, care sa nu fie doar atractiva pentru candidati, ci si autentica. Din aceasta campanie, atata candidatii cat si compania trebuie sa inteleaga care sunt valorile pe care le imparatasesc si mai ales, sa inteleaga si o parte si cealalta, daca se potrivesc.
Citeste si: Ce probleme ale angajatului poate rezolva departamentul de HR intr-o unitate spitaliceasca
3. Atrageti si pastrati talentele in cadrul companiei
Dupa cum arata un articol din Becker’s Hospital Review, o campanie de brand buna va elimina din procesul de selectie sau chiar de la inceputul recrutarii multi dintre „candidati necalificati” si potriviri nereusite chiar inainte de faza primului interviu, ceea ce salveaza timp si garanteaza „atragerea candidatilor de mai buna calitate”.
Astfel, cu strategia de branding potrivita, o clinica sau un spital poate atrage talente de top, chiar si pe o piata competitiva. Cheia pentru a mentine aceste talente este sa indeplineasca promisiunea lansata si promovata in cadrul campaniei de promovare / de rectutare si de branding, cu privire la mediul de lucru, dezvoltarea carierei, beneficiile si nu in ultimul rand, valorile companiei.
Sunt acel gen de om care scrie cu dorul de a fi asistent medical macar pentru o zi iar cand vine ziua aceea, ar face orice sa se intoarca la masa de scris. Educata ca jurnalist, instruita ca asistent medical, sunt mereu in preajma cuvintelor si a oamenilor.