Odată ce ai trecut cu bine de interviuri, teste și de alte probe de foc menite să convingă angajatorul că tu ești candidatul potrivit pentru postul vacant din interiorul companiei, mai ai un singur pas de făcut: întocmirea dosarului de angajare, care te va ajuta să securizezi cu bine un contract individual de muncă.
Pentru a putea activa în cadrul jobului mult dorit, legea în vigoare cere viitorului angajat să se prezinte la persoana care l-a recrutat cu o serie de documente. Chiar dacă aceste documente pentru angajare pot varia de la un loc de muncă la altul, MEDIjobs îți vine în ajutor cu lista actelor necesare la angajarea pe un post dintr-o companie din domeniul medical, care se supune legislației din România.
Lista actelor necesare pentru a încheia un contract individual de muncă, valabile pentru personalul medical
- Copie după buletin/carte de identitate sau pașaport, prin care se face dovada identității, cetățeniei și a domiciliului (Legea 105/1996);
- Copii după actele de stare civilă: certificat de naștere, căsătorie, hotărâre sau certificat de divorț, acte de stare civilă ale persoanelor aflate în întreținerea angajatului;
- CV-ul (Curriculum vitae), care cuprinde principalele date biografice și profesionale, dar și persoana de contact de la un loc de muncă anterior, ce poate trimite recomandări potențialului angajator;
- Copie după acte de studii, calificare: certificate, diplome, atestate, ordine de confirmare în specialitate, competențe – acestea certifică existența studiilor și calificărilor necesare pentru exercitarea viitoarelor obligații de serviciu;
- Avizul medical – adeverința de la medicul de familie și fișa de aptitudini;
- Actul individual de repartizare în muncă, în anumite cazuri – pentru absolvenți ai unităților de învățământ, respectiv pentru șomeri, beneficiari ai ajutorului social, persoane cu handicap, după caz;
- Copie după livretul militar sau după adeverința de recrutare, după caz ((Legea nr. 46/1996);
- Cazier judiciar;
- Carnet de muncă și/sau adeverință de la fostul angajator;
- Nota de lichidare de la locul de muncă anterior;
- Extras cu numărul de cont IBAN și CUI BANCAR, pentru plata salariului pe card;
- Copie a documentelor vizate la zi pentru libera practică;
- Asigurare de malpraxis.
Notă: Copiile după actele sus-menționate se prezintă însoțite de documentele originale, sau în copii legalizate.
Citește și: Codul muncii – ce drepturi ai ca angajat
Acte adiționale pentru a încheia un contract individual de muncă
În unele cazuri, angajatorul mai poate solicita și următoarele acte pentru încheierea unui contract individual de muncă:
- Aviz de angajare eliberat în condițiile OG 25/2014 pentru cetățeni străini;
- Adeverință de la fostul angajator pe baza înregistrărilor efectuate de acesta în REGES sau REVISAL;
- Nota de lichidare care prezintă situația debitelor de la angajatorul precedent.
Te-ar putea interesa și: Noi modificări adoptate la contractele de muncă determinate încheiate în starea de urgență
Acum că știi exact care sunt documentele de care ai nevoie pentru a încheia un contract individual de muncă, vei fi pregătit pentru marele pas: semnarea contractului și începerea jobului dorit!
Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.