Ai recrutat cu succes angajati noi si acestia urmeaza sa inceapa serviciul curand? Exista cateva metode prin care ii poti intampina astfel incat sa fii sigur ca vor fi placut impresionati de echipa in care au ajuns – iata care sunt acestea!
Dupa incheierea procesului de recrutare si angajare, este foarte important ca primele zile de munca sa fie unele care sa ii faca o impresie buna noului venit in echipa, astfel incat acesta sa nu considere ca a facut o greseala si sa renunte la job, considerand ca nu i se potriveste.
Citeste si De ce este important brandingul de angajator in industria serviciilor de sanatate
Iata 5 modalitati de intampinare a celor nou veniti, care vor impresiona placut:
- In prima zi de munca, dimineata, intampina noul venit asa cum se cuvine: asigura-te ca totul este pregatit pentru ca el sa isi inceapa activitatea. Nu e nimic mai neplacut decat sa ajungi la noul loc de munca si sa para ca nu ai un loc al tau. De mare ajutor pentru noul angajat ar fi si un mic program pentru primele zile de munca. Astfel, acesta va fi pregatit pentru ce urmeaza sa se intample pe parcursul zilei si nu se va simti debusolat.
- Gaseste un mentor pentru noii angajati. Adica o persoana din echipa care sa isi asume responsabilitatea pentru integrarea persoanei noi in echipa. Acest mentor va raspunde la intrebarile pe care ultimul venit le poate avea, dar totodata ii va oferi acestuia si ponturi utile in anumite situatii. avantaj al mentoratului consta in faptul ca persoana in grija careia se afla angajatul nou iti poate oferi un feedback in ceea ce priveste modul in care cel nou se adapteaza.
- Fa prezentarile inca din prima zi. Persoanele nou angajate se pot simti stanjenite, asa ca e bine ca departamentul de HR sa se ocupe de integrarea acestuia in colectiv. Fa cunostinta personal noului angajat cu colegii sau, daca aveti un chat pe care il folositi la locul de munca, trimite un mesaj tuturor, in care sa il prezinti pe cel nou. In acest fel, toti colegii vor avea ocazia sa trimita un mesaj de bun venit care sa ridice moralul persoanei noi.
- Organizeaza o activitate de grup, prin intermediul careia sa grabesti putin procesul de cunoastere si imprietenire a vechilor angajati cu cei noi. Cu cat echipa este mai unita, cu atat va da mai mult randament, de aceea e important ca cei care lucreaza impreuna sa se cunoasca bine.
- Daca timpul nu va permite sa organizati o iesire in oras la finalul programului, puteti face in asa fel incat sa luati pauza de masa impreuna. Asezati-va la aceeasi masa si restul va veni de la sine. Daca simti ca trebuie sparta gheata cumva, propune un joc cu intrebari si raspunsuri, care sa va ajute sa comunicati mai usor.
Citeste si Te regăsești într-una dintre cele 4 situații de mai jos? Posibil să fii unul dintre „șefii răi”!
Pasiunea pentru scris si setea de cunoastere sunt cele doua trasaturi care ma definesc. Informatia este, din punctul meu de vedere, cea care face diferenta dintre reusita si esec, in orice domeniu.