Site icon MEDIjobs

5 lucruri pe care orice doctor ar trebui să le știe

doctor

Chiar dacă în ziua de azi tehnologia are un impact masiv în domeniul medicinei, principalele caracteristici ale unui doctor au rămas la fel ca acum 500 de ani: să poată forma o legătură cu pacientul, să îi afle istoricul medical și să îl examineze cât mai eficient.

Dacă te gândești să aplici pentru facultatea de medicină, ești deja student sau un rezident la început de drum, acest articol te va ajuta să fii conștient de abilitățile pe care trebuie să le ai sau să le dobândești pentru a fi un doctor bun.

1. Empatia și crearea unei legături sunt esențiale

Numeroase studii au demonstrat că atunci când formezi o legătură puternică cu pacientul și îi câștigi încrederea, șansele ca acesta să respecte întocmai tratamentul prescris cresc. Nu e de ajuns să le spui oamenilor ce să facă, trebuie să te considere un partener în lupta lor pentru sănătate.

Pentru a câștiga încrederea oamenilor, încearcă să introduci aceste gesturi în rutina ta: privește mereu oamenii în ochi, nu sări peste examenul fizic inițial și nu ignora puterea contactului fizic în situațiile complicate – o simplă strângere de mână poate consola oamenii atunci când primesc o veste proastă.

2. Trebuie să poți explica în termeni simpli orice informație complexă

În timpul facultății și mai târziu, muncind, înveți să descrii fiecare afecțiune în termeni tehnici. Dar, de cele mai multe ori, persoane care depind de tine pentru tratament nu au cunoștințe medicale.

Astfel, este important să le poți explica în termeni simpli și clari atât afecțiunea, implicațiile acesteia, cât și planul de tratament. Mai mult, încurajează pacienții să pună întrebări atunci când nu înțeleg ceva.

De asemenea, fă un efort să scrii pe o rețetă toate instrucțiunile pentru pacient. Spre exemplu, nu îi spune unei persoane că trebuie să facă mai multe efort, ci scrie-i pe rețetă că trebuie să meargă cel puțin 3 kilometri pe zi și să facă 10 de abdomene.

3. Vei interacționa cu oameni care au opinii diferite

Pentru a trata corect un pacient trebuie să înțelegi că diferențele (fie ele culturale, rasiale, etnice, socioeconomice sau religioase) pot afecta atât experiența medicală, cât și rezultatul final. 

Spre exemplu, un pacient dintr-un mediu dezavantajat nu își va permite să plătească proceduri scumpe, iar pentru anumite persoane vei fi nevoit să adaptezi planul de tratament pentru a nu fi în conflict cu religia de care aparțin.

Citește și: Comunicarea eficienta cu un medic specialist dificil, in calitate de medic rezident

4. Era digitală îți oferă noi moduri de a ajuta pacienții

Medicina nu este doar despre tratarea afecțiunilor, ci și despre prevenție. Astfel, ca doctor, este responsabilitatea ta să îi ajuți pe oameni să ducă un stil de viață sănătos, fără stres, cu accent pe o dietă sănătoasă și somn odihnitor.

Poți îndemna și învăța pacienții să folosească tehnologia pentru sănătatea lor. Spre exemplu, există aplicații care îți numără pașii, îți măsoară ritmul cardiac și zahărul din sânge, foarte utile mai ales pentru cei care suferă de diabet.  De asemenea, sunt disponibile aplicații pentru o dietă echilibrată, meditație și chiar recuperare post-operatorie.

5. A fi doctor înseamnă că nu te oprești niciodată din învățat

Medicina evoluează constant, mereu vor fi noi descoperiri cu care trebuie să fii la curent deoarece îți pot influența munca. Astfel, o parte din jobul tău este să îți continui mereu educația medicală, prin participarea la cursuri, evenimente sau citind jurnale științifice.

Chiar și când vei ajunge un doctor cu o experiență vastă în spate, vor fi situații în care vei învăța cot la cot cu studenții despre anumite proceduri, tehnologii, tratamente și multe altele. Dacă te dedici unui proces de învățare perpetuu, le vei putea oferi pacienților cea mai bună îngrijire.

Pentru a fi un doctor bun este foarte important să poți învăța ceva nou mereu, indiferent de vârstă, să știi când să utilizezi tehnologia și să poți comunica eficient și cât mai empatic cu pacienții tăi.

Citește și: 9 metode prin care sa iti arati grija fata de pacient

Exit mobile version