În domeniul medical piața muncii este dinamică, mereu în schimbare și parcă mai exigentă cu fiecare an. Acest lucru se întâmplă deoarece tehnologia avansează, tehnicile medicale sunt tot mai complexe, de aceea și cerințele pentru profesioniști sunt tot mai ridicate.
Dacă unele dintre abilități sunt învățate în timpul facultății și ai anilor de rezidențiat sau de practică, sunt alte abilități care influențează major experiența pacienților și modul în care aceștia evaluează serviciile medicale pe care le primesc.
2021 va fi anul în care pandemia COVID-19 se va termina datorită imunizării cu vaccinurile dezvoltate în 2020, dar așteptările vor crește din partea sistemului de sănătate. Mulți dintre cei cu boli cronice au rămas fără tratamente și s-au ferit de spitalizare tocmai din cauza riscului crescut de infectare cu COVID-19.
Cum 2021 va fi anul așteptărilor ridicate inclusiv din partea recrutorilor, iată care sunt cele 13 abilități la care să lucrezi ca să fii angajat de companiile la care dorești sau să schimbi locul de muncă.
Empatie
Dacă ai ales această profesie pentru că ai vrut să ajuți oamenii, cel mai degrabă ai un nivel ridicat de empatie. Această trăsătură este una necesară și motivatoare în domeniul medical. Uneori, în cadrul muncii de zi cu zi, va trebui să pui diagnostice grele oamenilor, de aceea este important să fii empatic și să asculți pacienții și să încerci să îi încurajezi, însă nu să le dai speranțe deșarte.
Puterea de convingere
Atât de utilă în comunicarea cu pacienții, persuasiunea te va ajuta să discuți cu cei mai dificili și cei mai reticenți dintre ei, mai ales că s-a creat la nivel mondial un curent de răspândire a știrilor false și a unor informații eronate despre vaccinuri. Unii dintre pacienți vor fi mai predispuși să pună la îndoială progresul medicinei și se vor lăsa atrași de teorii ale conspirației, fiind o atribuție importantă aceea de a mai domoli din numărul de conspirații pe care pacienții tăi le vor putea crede.
Citește și Cum să discuți cu pacienții care cred teorii ale conspirației
Abilitatea de colaborare
Orice bun profesionist are în spatele său o echipă întreagă cu care colaborează și cu care se sfătuiește. Cariera în domeniul sănătății presupune și colaborarea și lucru în echipă fie pentru tratamente, pentru rezolvarea problemei sau pentru îmbunătățirea modului de lucru.
Gândește-te care este rolul tău în echipă și cum poți să contribui la o coeziune mai mare și cum vor influența sarcinile tale munca celorlalți.
Atenție la detalii
Atenția la detalii este importantă pentru orice loc de muncă, dar absolut critică în domeniul sănătății. Există puțin loc pentru erori atunci când un mic detaliu poate însemna diferența dintre viață și moarte. Fie că este vorba de măsurarea dozei corecte de medicamente, de asigurarea respectării măsurilor adecvate de siguranță sau de simpla scriere a informațiilor corecte pentru pacient, atenția la detalii este esențială în acest domeniu.
Abilități interpersonale
Sună abstract, însă le folosești în fiecare zi. Pentru majoritatea, munca zilnică în domeniul asistenței medicale presupune crearea și menținerea unor relații profesionale. Abilitatea ta de a gestiona aceste relații diferite va dicta cât de eficient îți poți face treaba. Dacă te afli într-o poziție de conducere, va trebui să manifești diplomație și să înțelegi bine conceptul de inteligență emoțională. Practic, va trebui să menții o atitudine pozitivă cu cei cu care interacționezi.
Managementul stresului
Asistența medicală este un serviciu care trebuie asigurat 24/7, de aceea rareori există momente de respiro. Uneori, cazurile grave se succedă fără să ai o clipă de răgaz și trebuie să iei rapid decizii cruciale. De aceea, este nevoie să ai mintea limpede, să te concentrezi și să fii capabil de o bună gestionare a stresului căci este important nu doar pentru tine, ci și pentru viețile celor pe care îi ai în grijă.
Astfel, în timpul liber deconectează-te de sarcinile tale deoarece creierul tău are nevoie de repaus și găsește-ți unul sau mai multe hobby-uri. Poți face și meditație sau practica mindfulness, toate acestea având un rol benefic pentru managementul stresului.
Citește și Tehnici simple care vă eliberează de stres în timpul pandemiei de COVID-19
Încredere în sine
Fie că ești medic, asistent, farmacist sau orice altă profesie din domeniul medical, vei lucra majoritatea timpului cu oamenii. Încrederea pe care o ai în tine influențează foarte mult calitatea serviciilor și modul în care pacienții le percep.
Gestionarea timpului
Gestionarea timpului nu înseamnă doar să faci totul la timp, ci să știi cum să îți prioritizezi sarcinile și să îți îndeplinești termenele. Cât de bun ești în stabilirea obiectivelor și implementarea lor într-un timp rezonabil? Lucrează la această abilitate deoarece îți va folosi mai mereu, nu doar în 2021.
Etică puternică de muncă
Știm cu toții că sănătatea nu ia niciodată o zi liberă, chiar și de sărbători și ocazii speciale profesioniștii trebuie să fie prezenți la datorie pentru a-i ajuta pe ceilalți.
O etică puternică a muncii te va ajuta să te concentrezi asupra atingerii obiectivelor și să profiți la maximum de orice situație. Nu există două zile de asistență medicală la fel, tocmai de aceea o etică puternică de muncă te va ajuta să te pregătești pentru toate provocările.
Creativitate
Această abilitate nu se referă la inventarea unor noi tratamente sau proceduri, acest lucru fiind imposibil, mai ales într-un timp scurt sau în lipsa unui program de cercetare, ci la capacitatea profesioniștilor să găsească rezolvări la anumite probleme și să nu se plafoneze. Este vorba de gândire creativă și eficientă, deschisă unor idei noi și se aplică nu doar celor care au ieșit de pe băncile facultății, dar și celor cu experiență și în floarea carierei.
Citește și 5 abilități de leadership pe care le vei învăța la primul tău job ca medic proaspăt specialist
Adaptabilitate
Dacă un lucru este consecvent în domeniul sănătății, acela este continua schimbare. Legislația, cerințele, criteriile de referință, cele mai bune practici, chiar și dovezile științifice sunt întotdeauna supuse modificărilor. Dacă ești genul de persoană care poate face față schimbărilor, vei putea să fii un profesionist mult mai bun.
Încearcă să fii deschis la schimbare, și nu rezistent și închis. Învață să faci față provocărilor, ajustându-ți planurile sau modul de lucru la mediul mereu în schimbare. Astfel vei putea avansa, vei putea obține funcții de conducere și vei putea să îți dezvolți cariera.
Gândire analitică
Această abilitate este una dintre cele mai complexe și va trebui să o folosești dacă ești într-o poziție de conducere sau aspiri la una. Ea presupune să privești cifrele în ansamblu și să tragi concluzii pe care mai apoi să le folosești pentru beneficiul companiei. De exemplu, dacă ai observat că multe dintre serviciile de ortodonție din cadrul cabinetului sau clinicii sunt solicitate mereu la maximum și altele sunt mult mai puțin utilizate, vei putea să ajungi la concluzia că aceea este direcția în care compania să investească mai mult în perioada următoare.
Buna comunicare
Comunicarea face parte dintre acele abilități care te ajută în orice profesie. În calitate de profesionist în domeniul medical, ești evaluat și de modul în care comunici cu colegii, cu superiorii ierarhic și cu pacienții. Ești un ascultător activ? Câte limbi străine vorbești? Abilitățile tale de comunicare rezidă și din cât de bine argumentezi. Exersează să fii un ascultător activ și să vorbești adaptat contextului.
Concluzie
Dacă pe unele le stăpânești, alte abilități sunt mai dificil de dobândit, însă perfecționarea continuă și încrederea în tine pe care o arăți te vor ajuta să fii mereu la standardele lumii care evoluează atât de rapid.
Investește în tine și în abilitățile tale deoarece vei putea să rămâi competitiv pe piața muncii. De asemenea, dacă ești medic cu o specialitate, încearcă să îți iei și a doua specialitate căci șansele de a fi un profesionist mai bun și mai căutat vor crește. Mult succes!
Ești specialist medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un cont aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.
Entuziastă, neobosită visătoare și cititoare avidă. Sunt o admiratoare a poveștilor bine spuse, a celor care inspiră, motivează, aduc plus valoare și o viziune nouă, dar care sunt bine documentate și splendid realizate.