Site icon MEDIjobs

Ce trebuie sa stii despre activitatea de voluntariat medical in contextul pandemiei

voluntariat

In actualul context medical generat de pandemia provocata de virusul SARS-COV-2, observati probabil ca sunt tot mai multe anunturi in mass media despre nevoia de voluntariat medical in institutiile medicale, care gestioneaza cazurile pacientilor infectati cu noul coronavirus. 

Este astfel necesar sa cunoastem cateva lucruri cu privire la managementul activitatii sanitare in acest context si care sunt reglementarile in vigoare publicate de Ministerul Sanatatii. 

Astfel, referitor la ACTIVITATEA MEDICALA, conform comunicarii Ministerul Sanatatii: 

Activitatea medicala se organizeaza in diversele unitati de asistenta astfel incat sa raspunda nevoii populatiei. 

Personalul serviciilor de urgenta, de asistenta primara, cele spitalicesti sau de ingrijiri speciale, cat si personalul administrativ in contact cu pacientul ar trebui sa fie informat asupra situatiei epidemiologice la fiecare moment, care sunt simptomele specifice cazurilor de infectie cu SARS-COV-2, de masurile de preventie si control care trebuie aplicate cat si de continutul procedurilor necesare in cursul identificarii, preluarii si ingrijirii cazurilor (ex: proceduri pentru raportarea si transferul persoanelor aflate in ancheta epidemiologica si a cazurilor probabile si confirmate).

Personalul unitatilor de asistenta medicala va facilita comunicarea cu pacientul prin telefon sau alte cai de comunicare la distanta, astfel incat sa urmareasca evitarea prezentarii persoanelor in cabinetele medicale, in afara unor situatii particulare. 

Eliberarea de documente sau efectuarea unor evaluari medicale care nu au caracter de urgenta vor fi evitate pe cat posibil 

In cazul interactiunii initiale cu pacientii orice persoana care face parte din echipa medicala trebuie sa cunoasca si sa poata realiza evaluarea riscului de ingrijire prin includerea in anamneza a istoriei de calatorie, a istoriei clinice si epidemiologice sau a potentialului de transmitere, in scopul stabilirii probabilitatii unei infectii cu SARS-COV-2. 

In orice unitate medicala sau de ingrijire personalul medical si de management administrativ vor verifica capacitatea de asigurare a echipamentelor de protectie personala corespunzatoare pentru tot personalul, cat si modalitatea de aplicare corectata a precautiilor standard.

In cazul in care necesarul nu este suficient vor fi intreprinse toate demersurile pentru ca aceste materiale sa fie in cantitati suficiente si sa corespunda ca nivel de protectie. In imposibilitatea asigurarii lor, vor informa de urgenta structurile ierarhice de resort sau vor planifica situatia astfel incat sa existe solutii. 

Toate unitatile medicale vor verifica/revizui/optimiza circuitele care sa limiteze cat mai mult contaminarea persoanelor care se prezinta in respectivele locatii. In cazul in care contactul dintre pacienti este inevitabil se vor asigura materiale corespunzatoare pentru limitarea transmiterii virusului (masti, solutii dezinfectante pentru maini, eventual manusi si echipament de protectie de unica utilizare).

In cazul in care este necesar transportul/transferul unor pacienti de la unitatea medicala la care s-au prezentat initial, catre alte locatii, se vor aplica protocoalele corespunzatoare statusului bolnavului (ex: cazurilor suspectate sau confirmate).

Indepartarea deseurilor din unitatile medicale se va realiza in conformitate cu protocoalele standard si a celor elaborate la nivelul unitatii respective luandu-se in considerare caracteristicile riscului de contaminare cu SARS-COV-2. 

Anuntarea/raportarea cazurilor suspecte sau confirmate se va face in acord cu metodologiile specifice elaborate de catre CNPCBT Bucuresti

Conform anunturilor Directiilor de Sanatate Publica, exista cateva conditii generale de selectie a voluntarilor care doresc sa faca parte din personalul medical (medici, asistenti medicali) si se inscriu ca voluntari: 

Conditii generale de participare la selectie: 

In vederea indeplinirii atributiilor ce le revin, organizarea muncii voluntarilor selectati, se va face in regim online (de exemplu in cazul in care desfasurati o activitate de voluntariat de centralizare date/studii epidemiologice) ceea ce presupune ca si cerinta de baza detinerea de catre voluntar a mijloacelor aferente tehnologiei de prelucrare a informatiei si comunicatiilor si/sau echipamente de munca necesare prestarii muncii (sa detina laptop/computer si acces la internet).

Citeste si: Studentii pot face voluntariat în spitale pe timp de pandemie?

Ce ar trebui sa contina un dosar pentru voluntariat medic 

1. Cererea de voluntariat (se poate obtine de la institutia medicala); 

2. Declaratia privind consimtamantul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal conform prevederilor Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal – Anexa 2;

3. Copia actului de identitate in termen de valabilitate, certificat nastere, certificat casatorie, dupa caz;

4. Copie xerox de pe diploma de licenta medicina generala, copie dupa certificatul de specialist pau primar, copie dupa prima pagina a carnetului de rezident sau Ordinul de confirmare in rezidentiat (numai pentru medicii rezidenti);

5. Curriculum vitae format EUROPASS.

Ce ar trebui sa contina un dosar pentru voluntariat/asistenti medicali 

1. Cererea de voluntariat; 

2. Declaratia privind consimtamantul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal conform prevederilor Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal;

3. Copia actului de identitate in termen de valabilitate, certificat nastere, certificat casatorie, dupa caz;

4. Copie xerox de pe diploma de absolvire sau de licenta;

5. Curriculum vitae format EUROPASS.

Citeste si: 5 solutii si schimbari de care sistemul medical are nevoie, post-pandemie

Ce ar trebui sa contina un dosar pentru voluntariat/ studenti/masteranzi/doctoranzi 

1. Cererea de voluntariat;

2. Declaratia privind consimtamantul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal conform prevederilor Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal; 

3. Copia actului de identitate in termen de valabilitate, certificat nastere, certificat casatorie, dupa caz;

4. Acte doveditoare privind calitatea de student/masterand/doctorand (adeverinta de studii sau orice document care atesta calitatea de student/masterand/doctorand);

5. Curriculum vitae format EUROPASS.

Daca doriti sa aplicati, este bine sa stiti ca activitatea de voluntariat se considera experienta profesionala si/sau in specialitate, in functie de tipul activitatii, daca aceasta este realizata in domeniul studiilor absolvite, conform prevederilor art.10 alin. (2) din Legea nr.78 /2014 privind reglementarea activitatii de voluntariat in Romania.

Ești specialist medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un cont aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.

Exit mobile version