Tendințe în HR despre care toată lumea va vorbi anul acesta

Tendințe în HR despre care toată lumea va vorbi anul acesta

Personalul, managementul și nevoia dezvoltării reprezintă priorități în orice afacere, dar în ceea ce privește domeniul sănătății, intervine și grija pentru pacient în atribuțiile departamentului de HR, care face mai multe decât să angajeze medici și asistente. 

Problemele cu care se confruntă în ziua de astăzi HR-ul medical sunt similare cu ceea ce există deja pe piața muncii, dar specialiștii din acest domeniu, mai mult ca oricare alții, trebuie să facă față următoarelor probleme:

  • Siguranța muncii

Deși expunerea la boli infecțioase pare a fi singurul risc, profesioniștii HR știu mai bine faptul că angajații din domeniul medical sunt expuși și la hazarde chimice și fizice plus stres la locul de muncă. Din acest punct de vedere, conform studiilor efectuate în domeniu, mai puțin de 20% dintre accidentele de muncă au loc în industria sănătății, dar 50% dintre actele de violență au loc la adresa personalului medical.

În plus, situațiile stresante, accesul la droguri și alți factori, pun viața personalului medical în pericol și de aceea securitatea în clinici și spitale ar trebui sporită sau instalate detectoare de metale, pentru a preîntâmpina accesul pacienților cu arme albe.

  • Digitalizarea

Fișierele voluminoase, cu mii de fișe medicale, au fost acum înlocuite în multe dintre cazuri cu versiuni electronice și în unele clinici din România au ajuns chiar și brățările de internare cu coduri de bare în care se regăsește anamneza și tratamentul recomandat pacientului, însă pentru profesioniștii medicali, digitalizarea este o nevoie continuă, la fel ca și protejarea datelor pacienților.

Pentru personalul de HR, acest lucru înseamnă din ce în ce mai multe traininguri, pentru a se asigura că sunt la curent cu noile tehnologii.

  • Intimitatea

După cum am menționat, din moment de toate informațiile pacienților sunt trecute în sistem digital, protecția datelor devine o prioritate, ceea ce forțează angajații din HR să se intereseze care sunt cele mai sigure instumente, iar pentur multă lume, acest lucru înseamnă traininguri permanente.

Un studiu recent efectuat despre securitatea în domeniul informațional medical arată că 71% dintre breșele din sistem au loc din cauza greșelilor angajaților, dintre care 58% în fără intenție și 18% intenționat. Cât despre datele extrase, în 79% dintre cazuri era vorba despre informații despre pacienți, 37% informații personale și 4% detalii despre plăți. 

  • Pregătirea personalului

În timp ce industria continuă să migreze către îngrijirea ambulatorie, la domiciliu, telemedicină și chiar diagnosticare prin intermediul Internetului, organizațiile trebuie să angajeze, să formeze și să rețină personal calificat în diverse situații. Dar și lideri care să pot ține sub control o întreagă echipă. Sarcina HR-ului de a găsi oamenii potriviți pentru rolul potrivit este acum și mai importantă  și complicată, deoarece chirurgi excelenți s-ar putea să nu fie și lideri excepționali sau invers un manager medical de spital s-ar putea să nu se descurce în fluxul unei clinici. 

  • Limbile străine

Engleza continuă să domine în orice industrie, inclusiv în cea medicală, unde pacienții sunt de diverse naționalități. De fapt, engleza este vorbită de 1 din 4 persoane din lume și este limba oficială în peste 60 de țări. În acest sens, companii internaționale precum Nestle și nu numai, au înregistrat încasări mai mari după ce au declarat engleza ca fiind limba în care se lucrează și au putut găsi personal mai calificat.

Același lucru se întâmplă și în cazul clinicilor private, care de la prima personă ce ia contact cu pacientul, adică de la recepționer și până la medici, dacă aceștia vor ști să vorbească cel puțin enegleza, vor avea parte de mai multe programări. 

  • Influența datelor

Departamentele de HR au acum la dispoziție foarte multe informații despre angajați, inclusiv date demografice, istoricul locurilor de muncă și performanțe, iar angajații din HR pot folosi aceste informații pentru a lua o decizie imparțială și bine informată atunci când angajează pe cineva. În mod similar, astfel pot fi avansați angajații mai merituoși și mai loiali unei companii, însă prea multe date produc confuzie și „paralizie prin analiză”. 

  • Asigurările de sănătate

Asigurările private de sănătate nu sunt folosite doar la companii mari, precum Apple, Google, Regina Maria etc ci și la cele mai mici cabinete private, pentru a atrage personal talentat și pasionat și a oferi astfel un bonus suplimentar, pe lângă salariu, dar la costuri cât mai mici pentru angajator. Companiile care își încurajează angajații să fie și să rămână sănătoși, au parte de absenteism mai mic de la locul de muncă și angajați cu productivitate mai mare. 

  • Echipe mai mici 

Trendurile arată că echipele de HR vor fi din ce în ce mai mici, din cauza automatizării. De exemplu, munca pe care o făceau recrutorii înainte, este acum făcută mult mai repde de către motoare de căutare ce identifică tiparele necesare cu ajutorul unui soft special conceput. În mod similar, nevoia de soluții rapide, flexibile și personalizate a crescut semnificativ. 

  • Lipsa personalului

Specialiștii estimează că până în anul 2022 va fi o lipsă de cel puțin 1.2 milioane de asistente calificate. Așa că angajatorii care vor să ofere locuri de muncă următoarei generații de profesioniști medicali vor trebui să facă schimbări semnificative în oferta de muncă. Toate acestea pentru a putea atrage tinerii și a înlocui garda veche. Asistentele cu experință au început deja să se retragă din domeniu pe motiv că banii sunt insuficienți și astfel lasă multe locuri libere, care riscă să nu fie umplute de nimeni. Întrucât tinerii nu se mai îndreaptă către școlile posliceale.

Spre deosebire de vechile generații, milenialii pun acum mai mult preț pe oportunitățile de avansare, ceea ce înseamnă că și personalul medical, poate chiar mai mult decât în alte domenii, are nevoie de formare continuă pentru a se dezvolta și a avansa în carieră, pachete salariale atractive și alte avantaje.

  •  Epuizarea

Epuizarea personalului rămâne în continuare o problemă stringentă din cauza lipsei de personal calificat și a stresului resimțit de cei care rămân în domeniu. Din păcate, acest lucru are un efect negativ și asupra pacienților, deoarece epuizarea fizică și emoțională face personalul medical să nu mai performeze la cote maxime.

Sondajele recnte au demonstrat că în rândul asistentelor medicale, epuizarea este de până la 70%, iar în rândul medicilor de 50%, ceea ce se traduce printr-o sănătate șubredă generalizată și o încredere slăbită a populației în ceea ce privește calitatea serviciilor medicale oferite. Epuizarea creează o ruptură între personalul medical și pacienți, iar lipsa de comunicare duce la un tratament inadecvat și atitudine rece.

În concluzie, domeniul medical este dificl și stresant, iar profesioniștii HR în sănătate trebuie să fie buni parteneri cu tot personalul medical și auxiliar, pentru a ajuta la îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite pacienților, dar și la satisfacția în muncă oferită angajaților, pe care cu ajutorul uneltelor potrivite îi pot face să fie mai eficienți și mai mulțumiți de ceea ce fac.

Despre Autor

Ioana Roșca

Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.

Facebook Comment