Site icon MEDIjobs

Telemedicina | un mijloc eficient de a comunica cu pacienții în carantină

telemedicina

În plină pandemie de Covid-19, când distanțarea socială este una dintre pricipalele măsuri pe care trebuie să le luăm pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, telemedicina pare să fie mijlocul cel mai potrivit de comunicare cu pacienții aflați în carantină ori în autoizolare.

Autoritățile au spus în mod repetat că este extrem de important ca persoanele aflate în carantină instituționalizată sau în autoizolare la domiciliu pentru 14 zile să NU meargă la spital dacă se simt rău, ci să își contacteze medicul de familie ori să sune la 112 dacă apar simptome specifice Covid-19. În acest fel, se limitează transmiterea noului coronavirus la persoanele cu care pacientul infectat intră în contact. 

Telemedicina permite persoanelor aflate în carantină să aibă acces la servicii medicale fără contact direct cu medicul de familie sau cu un medic specialist. Mai mult decât atât, se recomandă chiar și persoanelor care nu sunt suspecte de Covid-19 să ia legătura cu medicul de familie pentru problemele de sănătate apărute în perioada asta, astfel încât să evite contactul cu alte persoane și aglomerația din mijloacele de transport în comun. Telemedicina poate fi folosită pentru distanțarea socială. 

Avantajele folosirii telemedicinei în timpul pandemiei de Covid-19:

Citește și: Medicina modernă: top 9 cele mai neașteptate și mai căutate joburi medicale ale viitorului

Tehnologia ne permite sa fim consultați de medicul de familie sau chiar de un specialist prin intermediul unui apel video făcut chiar de pe telefonul mobil, ori de pe computerul personal. Asta înseamnă că este o metodă de comunicare care nu prezintă riscuri nici pentru cel aflat în carantină, dar nici pentru personalul medical ori pentru alte persoane cu care persoana în carantină ar lua contact dacă ar merge la medic. 

Multe clinici foloseau deja telemedicina înainte de această pandemie, considerând că aceasta este medicina viitorului. Acum însă, în plină pandemie, telemedicina devine necesară, nu mai este considerată opțională. 

Specialiștii contrazic scepticii care sunt de părere că telemedicina nu poate fi eficientă în cazurile de Covid-19. Aceștia explică faptul că, deși nu pot asculta plamânii unei persoane aflate în carantină prin intermediul unui apel video, pot observa modul în care acesta respiră – daca are respirație accelerată, wheezing sau dacă are o tuse îngrijoratoare.

De asemenea, detaliile oferite la telefon medicului, cum ar fi temperatura corpului sau alte simptome, pot ajuta medicul să stabilească dacă persoana aflată în carantină are probleme serioase și necesită ajutor medical de urgență sau dacă, mai degrabă, recomandă expectativa. Și în cazul în care medicul este de părere că pacientul nu este în pericol, poate totuși să recomande anumite medicamente simptomatice, care să reducă disconfortul pe care pacientul îl acuză. 

Pacienții pot fi în prima faza reticenți atunci când nu sunt consultați fizic de un medic, de aceea este foarte important ca medicii să aibă răbdare cu aceștia și să le explice lucrurile pe înțelesul lor. Odată ce câștigați încrederea pacientului aflat în carantină, este mult mai ușor să îl faceți pe acesta să respecte cu strictețe indicațiile oferite. Pe de altă parte, însă, dacă pacientul nu este convins și nu are încredere, există riscul să nu respecte regulile ce țin de izolare și să pună în pericol de infectare și alte persoane.

Citește și: COVID-19 | 7 moduri de a te proteja dacă îngrijești pacienții infectați

Exit mobile version