Ca doctor în era digitală, modul în care te comporți și ești perceput online te poate ajuta să avansezi în carieră sau te poate afecta negativ.
Poți folosi social media pentru diferite motive, să menții o relație de prietenie cu colegii, să îți faci reclamă pentru a atrage pacienți sau pentru a educa publicul. Este evident, un mod de a comunica foarte eficient, dar dacă vrei să profiți la maximum de pe urma lui, trebuie să respecți câteva reguli.
În continuare vei afla cum să comunici în siguranță online, să îți promovezi cabinetul și să stai departe de greșeli:
Care sunt avantajele comunicării pe social media
Cel mai probabil folosești cel puțin o platformă de comunicare online, chiar dacă în scop personal. Îți prezentăm în continuare câteva beneficii ale deschiderii unui cont online profesional, în calitate de doctor:
- Informația ta poate ajunge la mai mulți oameni, nu doar la pacienții tăi;
- Poți avea o platformă unde să îți împărtășești cunoștințele;
- Ai oportunitatea să comunici constant cu pacienții actuali, să le vorbești despre anumite produse, trenduri în sănătate și descoperiri medicale;
- Poți atrage noi pacienți la cabinetul tău;
- Ai un loc unde poți comunica cu alți specialiști din domeniul tău, unde le poți cere ajutorul;
- Ai acces la cele mai noi informații în timp real;
- Ai șansa să observi cum gândesc alți profesioniști și ce opinii au despre domeniul medicinei.
Cum poți folosi social media pentru a te promova
Chiar dacă social media poate fi foarte folositoare pentru domeniul medical, nu este atât de ușor cum pare să te promovezi online. Doar postând pe Facebook, nu vei reuși să atragi instant mulți pacienți. La fel ca în oricare alt caz, pentru a avea succes ai nevoie de timp, de teste, răbdare și efort. Ți-am pregătit câteva sfaturi care să te ajute la început:
Creează o strategie
Înainte să începi, ai nevoie de o strategie, oricât de simplă ar fi. Mai întâi, caută să te informezi din cât mai multe locuri, să observi cum comunică alți specialiști online și să te gândești cum ai putea tu să fii mai bun.
Strategia ta ar trebui să includă canalele pe care le vei folosi, cum anume o vei face, ce vei posta și, mai ales, care este scopul tău. Trebuie să fii conștient că există și o parte de social media pentru care trebuie să plătești.
Hotărăște ce platforme de comunicare vei utiliza
Parte din strategie este alegerea platformelor. Facebook este cea mai evidentă opțiune, dar și cea mai competitivă, deoarece toată lumea este prezentă acolo. Mai ai la dispoziție LinkedIn, Instagram și Twitter.
Pe fiecare platformă poți avea un scop diferit. Pe LinkedIn, poate vei menține legătura cu alți medici și vei distribui articole din industrie, dar pe Facebook, vei posta informații care sunt relevante pentru pacienții tăi.
Ai în vedere publicitatea plătită
Este posibil să observi rezultate din postările organice, dar trebuie să ai în vedere și postările plătite, care vor ajunge automat la mai mulți oameni. Nu te aștepta la rezultate imediate, trebuie să testezi mai multe tipuri de audiență până îți vei găsi nișa. Dacă nu vrei să depui efort să înveți cum să te promovezi, poți angaja o echipă de specialiști care se va ocupa de imaginea ta.
Măsoară-ți rezultatele
Ce funcționează pentru alții, nu înseamnă că va funcționa și pe tine. Ca să te asiguri că ai creat un conținut relevant, pe care oamenii îl găsesc interesant, folosește unelte ca să îți măsori rezultatele precum Facebook Analytics.
Reguli pentru comunicarea online
Majoritatea asociaților medicale din lume au publicat un jurnal cu reguli de etică care trebuie respectate de doctori atunci când comunică pe social media. Iată un rezumat care te va ajuta să eviți posibilele greșeli:
- Nu posta informații despre un pacient care ar putea fi folosite pentru identificarea acestuia;
- Pe orice platformă de comunicare, îți poți seta profilul privat astfel încât doar prietenii tăi să poată vedea ceea ce postezi; trebuie să fii conștient că dacă postezi ceva nepotrivit, oricare din acei prieteni poate transmite informația presei;
- Menține o relație profesională doctor-pacient, atât față în față, cât și online;
- Contul tău personal ar trebui să fie separat de cel public. Pe pagina ta de Facebook comunici mai relaxat, publici informații de natură privată (povești și poze din vacanțe), pe când pe un profil public vei avea o atitudine mai impersonală, vei da sfaturi și vei îndemna oamenii să vină la cabinetul tău;
- Dacă observi că un coleg a postat conținut neprofesional, este bine să îi atragi atenția;
- Fii conștient că ceea ce postezi online, va rămâne acolo mult timp și îți poate afecta reputația printre pacienți și colegi.
Social media este un mod de a comunica eficient, pe care îl poți folosi ca să te promovezi. Folosește strategiile menționate mai sus, dar ai grijă să respecți și regulile ca să nu riști să faci o greșeală pe care nu o mai poți remedia.
Citeste si: Angajatorii ne verifică în mediul online. Sfaturi despre cum să avem un profil social-media curat
Otilia Doboș crede că învățatul nu se oprește la școală, ci trebuie să continue pe tot parcursul vieții. Cu un background în Jurnalism, a ales să scrie pentru a împărtăși cititorilor informații relevante, prin articole atractive și bine documentate.