Dincolo de un CV bine pus la punct, cu experiența profesională, educația și numeroasele cursuri, specializări și conferințe la care ai participat, este necesară o scrisoare de intenție ieșită din comun. În funcție de cum îți dorești, ea poate fi reprezentată de simplul e-mail prin care trimiți aplicația, dar cu un text creativ, vizual (foto sau video) sau sub formă de quiz sau joculețe.
Scrisoarea de intenție prin e-mail
Accentul cade pe crearea unui text convingător, care să iasă din tiparele clasice și care să vorbească despre tine, pasiunile tale, ceea ce te face să te ridici din pat în fiecare dimineață pentru a deveni o versiunea mai bună a ta. Un viitor angajator nu își dorește să revadă aceleași calități și formulări descărcate din modelele disponibile la un search pe Google, ci vor să aibă acces la informații noi despre tine, care să îi ajute să facă diferența între candidați.
Bineînțeles, există anumite aspecte ce trebuie punctate obligatoriu, pentru ca scrisoarea să fie relevantă și să aducă un plus de valoare aplicației:
- Datele de identificare.
- De ce ai ales să aplici pentru poziția respectivă.
- Ce calități apreciezi la tine (nu îți fie teamă că vei fi acuzat de lipsă de modestie).
- Ce calități crezi că te recomandă pentru poziția respectivă.
- Recomandări de la foști colaboratori/angajatori.
- Pasiuni extra, care crezi că te-ar ajuta în poziția respectivă.
Păstrează tonul informativ, dar prietenos, iar subiectul cât mai concis și scurt, pentru că nimeni nu are timp să citească sute de cuvinte, oricât de dedicat ar fi jobului său de recrutor.
Scrisoarea de intenție cu accent pe partea vizuală
Aceasta poate lua mai multe forme: un infografic sau un video.
Infograficele sunt utile pentru că poți expune o cantitate mare de informație într-o formă atrăgătoare vizual. Noul trend este legat de storytelling, iar poveștile de viață pot convinge un angajator că ești potrivit pentru ceea ce caută el. Plus că poți primi puncte extra pentru creativitate, o calitate mult căutată în ultimul timp.
Există soft-uri gratuite, care îți pun la dispoziție instrumentele necesare creării unui Infografic, iar inspirație poți găsi pe tot Internetul.
P.S. Nu ai nevoie de cunostinte si abilitati de designer, le-am testat noi deja.
Iată trei soft-uri gratuite pe care le poți testa:
Cea de-a doua varianta – cea de video – constă în a te filma in timp ce povestești despre tine, însă nu mai mult de 1:30 minute. Nu vrem să fim insistenți, dar îți garantăm că e greu să menții cuiva atenția mai mult decât atât. Dacă simți că ești foarte carismatic și te exprimi mult mai ușor oral în loc să scrii sau schițezi un infografic, atunci camera video este a ta.
Ai grijă ca fundalul să fie unul neutru, dar în acelasi timp profesional, care să te pună în evidență. De asemenea, ținuta trebuie să fie neutră, stilul smart casual, nu foarte elegant, dar nici prea informal.
Înlocuiește scrisoarea de intenție cu un studiu de caz personal
Poate cuvintele nu sunt punctul tău forte, dar ai demarat în timpul facultății anumite proiecte și studii de caz despre ceva ce te pasionează foarte tare. Vorbește despre asta în completarea CV-ului tău și poți aduce un plus de valoare aplicației tale.
Sperăm să îți fie de folos ideile noastre și să te ajute să te remarci în mulțimea de aplicații pentru locurile de munca. Mult succes!
Citeste si 5 greseli intalnite des in CV-uri (conform unui manager de recrutare de la Google)
Cat lover, coffee drinker, storyteller, candle maker – cam așa ar suna bio-ul meu pe Instagram. Cred despre mine că sunt o persoană complexă, curioasă și loială, deși mă plictisesc rapid. Scriu nu numai ca să îmi hrănesc sufletul, ci și stomacul, ca să îmi plătesc chiria și abonamentul la Internet. Nu știu exact ce scrie pe cartea mea de muncă, dar în viața sclipicioasă a industriei mele, sunt Social Media Specialist și Content Creator.