6 competențe esențiale necesare unui manager de HR Medical

6 competențe esențiale necesare unui manager de HR Medical

Departamentul de Resurse Umane necesită oameni cu un set de abilități specifice, iar în situația de față, când e ca și cum toată lumea primește un restart este foarte important să le stăpânești sau măcar să le cunoști pe toate, pentru a te putea dezvolta și a ține sub control o echipă de profesioniști medicali.

Așadar, iată care sunt cele mai importante șase competențe ale unui manager de HR:

Cunoștințe de resurse umane

Recrutorii din ziua de astăzi au acces la mai multe informații decât înainte, drept urmare, profesioniștii HR trebuie să fie pregătiți să-și întâlnească viitorii șefi, colegi și subalterni. Este esențial să înțelegi de ce aplică cineva la jobul disponibil în organizația ta și de ce ar vrea să beneficieze de un nou început alături de tine. În acest sens, managerii de HR care chiar aduc un plus de valoare cunosc foarte bine atât fenomenul medical cât și pe cel de resurse umane, fiind buni profesioniști și totodată oameni de caracter, deoarece până la urmă aici este vorba nu doar despre achiziționarea talentelor ci și despre păstrarea acestora.

Citește și 5 semne care îți arată că ești perfect pentru o carieră în recrutare

Disponibilitatea de a învăța continuu

În contextul reîntoarcerii la normalitate, piața serviciilor medicale nu va mai fi un „lux”, la fel cum nu va mai fi atât de grea nici căutarea și găsirea unui loc de muncă. Partea de HR Medical va deveni și ea cel puțin la fel de dinamică precum în alte industrii, motiv pentru care va trebui să înțelegi noua dinamică și să te automotivezi mai mult decât oricând pentru a ține pasul cu cele mai noi tehnologii, mai ales dacă vei continua să lucrezi de acasă. Să crești în meseria ta înseamnă să fii receptiv la idei noi, indiferent de unde vin acestea. 

Acum este momentul să cauți din ce în ce mai multe conferințe nu numai pentru profesioniștii medicali din subordine ci și pentru tine și restul colegilor din departament, deoarece profesioniștii care continuă să învețe indiferent de vechimea lor în câmpul muncii sunt apreciați mai mult și aduc plus valoare organizației. 

Abilități de comunicare

Sarcina principală a departamentului de HR este să faciliteze comunicarea dintre departamente și între angajați și angajator. Dacă un manager de Resurse Umane nu poate comunica eficient, clar și la obiect, acesta nu va avea succes și chiar va duce la neînțelegeri între medici, asistenți, pacienți și celelalte persoane implicate în sistemul medical, ceea ce se traduce prin erori medicale, profituri și încasări mai mici pentru clinicile private și pacienți în continuare bolnavi. În această meserie sunt așadar necesare atât abilități verbale cât și scrise de comunicare, pentru a asigura buna circulație a informațiilor.

Abilitățile de comunicare pot fi demonstrate și în modul în care faci față conflictelor apărute, deoarece chiar și la cele mai plăcute locuri de muncă apar probleme ce necesită diplomație și obiectivitate.

Gândire analitică

Conform unei analize realizate de Bloomberg, gândirea analitică face diferența dintre un angajat bun și unul mai puțin bun, iar în special managerii de HR se confruntă cu situații în care trebuie să vadă situația de ansamblu și să găsească soluții inovative, deoarece angajații vin din medii sociale diferite și au fiecare un nivel de pregătire diferit, dar necesită o mână de fier care să-i facă să lucreze bine împreună. 

Citește și Provocări pe care le au de depășit persoanele din domeniul recrutării în această perioadă

Abordare etică a Resurselor Umane

În fiecare zi, profesioniștii de HR, din orice domeniu, trebuie să facă față unor provocări de natură etică variate, de la folosirea informațiilor personale ale angajaților până la protejarea reputației organizației. În aceste cazuri, oricine este îndreptățit la o viață nouă, de aceea, managerul trebuie să fie unilateral, discret și să știe care sunt datele cu caracter confidențial și ce anume ar putea afecta calitatea muncii, dacă această informație rămâne sau nu secretă. Adoptarea etică a tuturor situațiilor și respectarea intimității fiecărui angajat, atrage după sine talente de top și creează o cultură organizațională bazată pe încredere și loialitate. 

O parte din a fi etic înseamnă să-ți pese cu adevărat de angajați și să dai dovadă de empatie, aceste abilități te fac să te diferențiezi de cei care doar își fac treaba și atât. Unele principii etice sunt asigurate de către respectarea legii prin evitarea discriminării pe baza religiei, a dizabilităților și a altor factori, dar legile se schimbă mereu, deci este important să fii la curent cu legislația din domeniul resurselor umane, din domeniul medical, legal, dar și cu ultimele bârfe și știri, pentru că orice zvon este bazat mereu și pe un pic de adevăr.

Abilități organizatorice

Cu cât mai organizat ești cu atât vei putea anticipa mai bine nevoile tale și ale restului personalului. Pentru acest lucru trebuie să cunoști abilitățile și atribuțiile fiecărei persoane, ca să știi exact cum să distribui sarcinile și cât timp să aloci fiecăreia. Dacă ai impresia că nu ești o fire organizatorică, atunci trebuie fie să te reprofilezi, fie să înțelegi mai bine mediul în care lucrezi, pentru a putea să-ți creezi o rutină. 

Aceste șase abilități necesare unui bun manager de HR și în special unuia care coordonează o echipă de profesioniști medicali, pot părea exagerate pe alocuri, dar la fel cum experiența în câmpul muncii te poate ajuta în anumite situații, cariera ta are nevoie de acestea pentru a se putea dezvolta, iar tu ai nevoie de ele mai ales dacă te afli la începutul unei noi vieți.

Citește și Cum să excelezi în recrutarea din domeniul medical?

Despre Autor

Ioana Roșca

Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.

Facebook Comment