Companiile din întreaga lume le cer angajaților să lucreze remote (de acasă), iar echipele de recrutare trebuie să învețe să se adaptează rapid la o lume virtuală. Multe elemente ale procesului de angajare sunt relativ ușor de mutat online – interviurile candidaților față în față au fost înlocuite cu interviuri video și instrumente de evaluare ce online pot ajuta la evaluarea abilităților candidaților.
Dar o parte potențial provocatoare a unui proces de angajare online este oferirea unei experiențe de neuitat pentru candidat. Cu tururi de birou, prânzuri în echipă și alte elemente pe care le puteți face în persoană, recrutorii caută modalități creative de a le arăta candidaților de ce compania lor este un loc incredibil în care să lucrezi – toate de la biroul de acasă. Acum, mai mult decât oricând, candidații doresc să se simtă apreciați și auziți, deoarece și ei simt anxietățile și provocările situației cauzate de coronavirus.
Citește și Cum sa construiti o relatie eficienta recrutor-angajator daca lucrati amandoi de acasa
Iată câteva sfaturi pentru a facilita experiența pentru un candidat pe care o afișează compania dumneavoastră în mediul online
Comunică cu potențialii candidații despre cum va arăta procesul de angajare
Având în vedere situația actuală și cât de rapid se schimbă totul, este esențial să informăm candidații cu privire la fiecare pas al procesului de angajare. Ce s-a schimbat? Vor exista modificări contractuale impuse de COVID-19? Se adaugă sau se scot cerințe de angajare? Toate aceste informații și orice altceva nou trebuie anunțat. În plus, ar trebui să trimiteți actualizări prin e-mail către candidații care sunt deja în proces pentru a-i ține la curent cu orice modificări.
Recrutorii de la Google, de exemplu, au trimis următorul e-mail atunci când situația coronavirus a făcut ca susținerea de interviuri la fața locului să fie un risc pentru sănătate:
„Având în vedere situația cauzată de Coronavirus (COVID-19) și pentru a proteja sănătatea și bunăstarea candidaților și intervievatorilor noștri, vom efectua toate interviurile Google la nivel virtual practic prin Google Hangout (sau BlueJeans pentru țările aplicabile) pe o perioadă nedeterminată.”
Comunicarea proactivă a modificărilor procesului de angajare și a oricăror întârzieri de angajare vă vor ajuta să evitați confuzia și să îmbunătățiți dramatic experiența candidatului.
Citește și Interviul la distanță | Cum te asiguri că alegi candidatul potrivit
Oferă candidaților resurse care să-i ajute să se pregătească pentru interviul video
Pentru unii candidați, interviurile video pot fi un domeniu complet nou, de aceea este important să împărtășiți sfaturi sau resurse pentru a-i ajuta să-și facă cea mai bună idee înainte.
Acest lucru poate fi la fel de simplu ca trimiterea unui e-mail cu câteva indicații precum:
- De ce echipament au nevoie (de exemplu, un laptop cu webcam activat sau un smartphone sau tabletă de pe un stand dacă nu au un computer acasă)
- Un link către întrebările frecvente sau secțiunea de ajutor a platformei video preferate care oferă indicații despre cum puteți descărca și utiliza cel mai bine aplicația
- Ce să poarte (de exemplu, un costum sau ceva business casual, în funcție de stilul companiei dvs.)
- Unde să aibă loc interviul (de exemplu, o cameră liniștită, cu un fundal neutru și multă lumină naturală, dacă este posibil) și un memento de faptul că candidații pot utiliza întotdeauna butonul de mute atunci când nu vorbesc (mai ales dacă sunt acasă cu copii sau animale de companie)
- Ce fel de întrebări li se vor pune etc..
Comunicarea directă și sinceră este crucială
Concentrați-vă pe comunicarea deschisă și continuă pentru a seta așteptările corecte. Prezentați clar cum va arăta prima săptămână și cum vor fi împărtășite skill-urile esențiale (de exemplu, folosind un mix de seminarii web înregistrate în prealabil, manuale pentru angajați și sesiuni de instruire video unu-la-unu).
De asemenea, ar trebui să vă asigurați că noul dvs. angajat are toate echipamentele de care are nevoie pentru a funcționa de la distanță, comandând orice este nevoie cât mai curând posibil pentru a preveni eventualele întârzieri de livrare. Dacă organizația dvs. oferă un sprijin suplimentar pentru a ajuta angajații să lucreze de la domiciliu – cum ar fi subvenționarea internetului, extensoare WiFi, tastaturi și alte echipamente – asigurați-vă că știu să acceseze acest lucru pentru a obține ceea ce au nevoie.
Câteva mici poticniri sunt inevitabile, așa că fiți amabil cu echipa curentă, dar și cu viitorii candidați și angajați. Mai mult decât orice, încercați să aveți răbdare și să vă acomodați. Mulți candidați se confruntă cu noi circumstanțe și anxietăți care erau de neimaginat cu doar câteva luni în urmă. Arătându-le că înțelegeți și că vă faceți griji, veți transmite cea mai bună idee despre ce înseamnă să lucrați la compania dvs.
Citește și Cele mai bune aplicații pe care să le folosești atunci când lucrezi de acasă
Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.