Provocări pe care le au de depășit persoanele din domeniul recrutării în această perioadă

Provocări pe care le au de depășit persoanele din domeniul recrutării în această perioadă

Domeniul recrutării a fost întotdeauna o disciplină exigentă, indiferent de profilul despre care vorbim, iar în ultimii ani, provocările sale principale s-au concentrat pe găsirea talentului rapid și eficient, chiar dacă șomajul a devenit din ce în ce mai mic. Însă, ca urmare a situației generate de COVID-19, recrutarea și echipele care se ocupă de asta se confruntă cu o serie de probleme noi care se transformă și se extind în fiecare zi. Aflați în continuare care sunt acestea.

Citește și Cum sa construiti o relatie eficienta recrutor-angajator daca lucrati amandoi de acasa

Pe termen scurt: Îngrijirea afacerii cât mai rapid

Multe dintre tacticile și instrumentele de bază folosite de echipele de recrutare au devenit, într-o oarecare măsură sau în totalitate, irelevante în ultimele săptămâni. Evenimentele și conferințele din domeniu au fost anulate. Interviurile față în față au fost abandonate. Multe alte schimbări se produc la nivelul companiilor cu departamente de recrutare sau care se ocupă exclusiv de asta. Iată câteva provocări majore întâmpinate în această perioadă:

Echipa de recrutare și realizarea sarcinilor de acasă – ce poate face liderul de echipă?

Mulți recrutori lucrează acum pentru prima dată de acasă și își dau seama pas cu pas cum să rămână productivi și să rămână conectați. Pentru a ajuta recrutorii să rămână productivi, liderii de echipă pot ajuta, oferindu-le ghiduri și tutoriale despre cele mai bune practici și cum pot fi implementate de acasă. De asemenea, asigurați-vă că membrii echipei au instrumentele adecvate pentru a lucra de acasă – calculatoare, microfoane, camere web, conexiune bună la internet, acces remote la servere etc..

Unele companii oferă angajaților decontări în numerar pentru a-i ajuta la configurarea WFH corectă. Alții s-au oferit să ramburseze cheltuielile rezonabile în privința unor echipamente sau indispensabile. Atunci când recrutorii au la dispoziție tot ce este necesar, succesul realizării sarcinilor zilnice crește.

Citește și Interviul la distanță | Cum te asiguri că alegi candidatul potrivit

Înlocuirea interviurilor în persoană cu interviurile video

Interviurile au fost mult timp o parte centrală a procesului de angajare și sunt adesea chiar factorul delimitator când vine vorba de o decizie cu privire la cel mai bun candidat. De asemenea, interviul poate fi și momentul în care se concretizează cu adevărat și pentru candidați dacă organizația și cultura acesteia face cu adevărat sens pentru ei. Asigurați-vă că specialiștii în recrutare știu cum arată cele mai bune practici și că au ghiduri care detaliază cum se realizează un interviu video și ce trucuri pot folosi pentru a-și face candidații să se simtă mai confortabil.

Încurajează-ți recrutorii să fie cât mai empatici. Un ghid intern pe LinkedIn pentru interviuri video sugerează: „Fii atent la faptul că este posibil ca persoana pe care o intervievezi să nu fie familiarizată cu platforma voastră de videoconferințe și poate întârzia din această cauză sau de poate simți descurajat – ai răbdare și ajut-o.” Permiteți-le candidaților să aibă șansa de a arăta ce este mai bun.

Transmiterea culturii companiei către candidați fără nicio întâlnire personală

Cultura companiilor va fi testată în următoarele câteva luni. Pentru multe organizații, cultura respectivă iese în evidență și este explicată cel mai mult și mai eficient în persoană, prin interacțiunile de la birou, chat-urile dintre angajați care au loc pe hol sau la masă și evenimente de team building. Menținerea unei culturi puternice cu o forță de muncă total îndepărtată va arăta diferit, dar nu este mai puțin importantă – mai ales dacă este vorba despre o firmă ce încearcă să facă angajări.

Un interviu și un tur la fața locului este un mod ușor de a-ți cufunda candidatul în cultura companiei respective. Cu această opțiune indisponibilă pentru multe companii, liderii de echipă caută noi modalități de a comunica valorile și vibrația generală a organizației lor. Povestirea sub numele de storytelling este o abilitate esențială pentru recrutori, dar o astfel de povestire chiar de acasă poate fi ceva mai dificil de realizat.

Citește și Cum le poți oferi o experiență excelentă candidaților atunci când lucrezi de la distanță?

La fel cum recrutorii pun întrebări comportamentale pentru a obține exemple din viața reală a modului în care candidații funcționează, spunând povești despre modul în care compania a gestionat diferite situații poate ajuta candidatul să se imagineze ca făcând parte din echipa de acolo sau să înțeleagă mai bine modul în care firma funcționează la nivelul de principii.

Acum poate fi, de asemenea, un moment prielnic pentru a reîmprospăta sau recrea orice element care evidențiază cultura companiei în sine, fie că este vorba despre un set de imagini, un slogan sau un videoclip amuzant. 

Despre Autor

Clara Mironescu

Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.

Facebook Comment