Ministerul Sănătății are în vedere înființarea unei noi instituții care va pune în aplicare cursuri de formare profesională pentru cadrele medicale, în domeniul managementului serviciilor sanitare și va ajuta la eliberarea de atestate profesionale. De asemenea, noua structură se va ocupa și de crearea unei baze de date a pacienților externați, pentru a evalua ulterior activitatea spitalelor și, implicit, a personalului medical.
Este vorba despre Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate (INMSS), iar proiectul de înființare al acestuia a fost publicat în transparență decizională pe site-ul Ministerului Sănătății. Proiectul este implementat în cadrul PNRR, pentru a marca și reforma managementului serviciilor din sistemul sanitar, una dintre cele trei reforme principale ale României.
Ce este INMSS
INMSS va fi o structură în subordinea Ministerului Sănătății și are drept obiect principal analiza serviciilor de sănătate din România, pentru a organiza ulterior cercetări, ghiduri și proceduri de management în acest domeniu.
În același timp, potrivit proiectului de hotărâre a fost publicat în transparență decizională, Institutul va organiza și sesiuni de formare profesională (în parteneriat cu instituțiile de învățământ superior medico-farmaceutic) în domeniul serviciilor de sănătate, pentru a fi obținute atestate eliberate de Ministerul Sănătății. Pe lângă asta, mai arată sursa citată, vor fi organizate și alte cursuri de scurtă durată.
Asta înseamnă că tot aici vor fi eliberate și diplome, certificate, adeverințe și alte documente care atestă absolvirea programelor de perfecționare. Pentru organizarea acestor sesiuni de formare profesională în domeniul managementului sanitar, noua instituție va propune Ministerului Sănătății curriculele cursurilor, realizate împreună cu facultățile de medicină.
„INMSS realizează cartografierea serviciilor de sănătate, analiza distribuției geografice și elaborează planuri de servicii în conformitate cu profilul stării de sănătate local, regional și național și în raport de resursele umane și de tehnologie existente”, se mai arată în proiectul de hotărâre menționat anterior.
Pe lângă aceste atribuții, noua structură va colecta electronic datele pacienților externați, iar în baza acestora, va monitoriza activitatea serviciilor oferite de spitale.
Te-ar putea interesa și Va fi înființat ReTox, registrul substanțelor periculoase puse pe piață în România, coordonat de INSP
Cine va lucra în noul institut
Conducerea acestui institut va fi asigurată de un director general și unul economic, numiți pentru un mandat de 4 ani.
„Persoana care ocupă funcția de director general a INMSS trebuie să îndeplinească următoarele condiții minime: să fie medic primar în domeniul sănătate publică și management sanitar, cu vechime de minimum 7 ani în specialitate și să facă dovada ocupării timp de 5 ani din ultimii 10 ani a unor funcții de conducere în unități sanitare sau instituții publice din domeniul sănătății”, mai arată proiectul.
Organigrama institutului este prevăzută cu un număr maxim de 75 de posturi, iar în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de înființare a structurii, se va începe angajarea personalului.
„Personalul INMSS este format din personal contractual și este salarizat potrivit prevederilor legale în vigoare privind salarizarea personalului în sectorul bugetar. În scopul îndeplinirii atribuțiilor sale, INMSS are normate posturi de medici și alt personal cu studii superioare, inclusiv personal de cercetare științifică. Pentru nevoile de formare interdisciplinară, INMSS poate contracta experți externi, în condițiile legii”, mai arată sursa citată.
În cadrul acestei noi structuri va funcționa un consiliu de administrație, format din 7 membri, împărțiți după cum urmează: 3 reprezentanți numiți de Ministerul Sănătății, un reprezentant din partea Institutului Național de Sănătate Publică (INSP), un reprezentant numit de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) și doi reprezentanți numiți de universitățile de medicină și farmacie. Pentru activitatea lor de aici, cei 7 membri au dreptul la o indemnizație lunară, în cuantum de maximum 1% din cea a directorului general.
Pe lângă consiliul de administrație, va funcționa și un consiliu științific, format din 9 membri: 3 personalități relevante (desemnate de Ministerul Sănătății) și câte un reprezentat din cele 6 universități de medicină și farmacie din țară (București, Iași, Timișoara, Târgu Mureș, Cluj-Napoca și Craiova).
Ești specialist medical și vrei un loc de muncă mai bine plătit? Înscrie-te gratuit pe MEDIjobs, iar noi îți vom aduce cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România.
MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc.
Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.