Site icon MEDIjobs

Ministerul Sanatatii Inaspreste Organizarea Examenului de Grad pentru Asistenti Medicali si Moase

examen

Modalitatea în care va fi organizat și desfășurat examenul de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali va fi mai drastică odată cu publicarea în Monitorul Oficial a unui Ordin al Ministerului Sănătății. 

La finele lunii septembrie a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul cu modificările, ceea ce înseamnă că prevederile au intrat deja în vigoare. 

Cele mai notabile modificări aduse de acest Ordin de ministru se referă la conduita observatorilor din sala de examen, componența comisiei centrale sau păstrarea și sigiliarea testelor candidaților. 

Articolul 11, cel în care este inclusă componența comisiei centrale de examen, a fost modificat, iar aceasta este formată din următorii specialiști:

  1. a) președintele comisiei: președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (O.A.M.G.M.A.M.R.);
  2. b) vicepreședinte comisiei: un reprezentant nominalizat de Ministerul Sănătății, la solicitarea O.A.M.G.M.A.M.R.;
  3. c) membri: trei reprezentanți nominalizați de Ministerul Sănătății, la solicitarea O.A.M.G.M.A.M.R.; cinci reprezentanți ai O.A.M.G.M.A.M.R.;
  4. d) secretar: un reprezentant al O.A.M.G.M.A.M.R.

Inițial, președintele comisiei putea fi un membru al Biroului Executiv al O.A.M.G.M.A.M.R., desemnat de președinte structurii.

Ordinul aduce modificări și pentru articolul 12, care conține prevederi privind atribuțiile comisiei centrale de examen. Pe lângă atribuțiile prezente deja în actul normativ inițial, a mai fost adăugată litera k): „poate desemna observatori la examenul de grad principal la nivelul filialelor județene și a municipiului București. Atribuțiile observatorilor se stabilesc de către comisia centrală de examen”.

Mai mult, alineatul (2) al articolului 18, unde este stabilit cine se poate înscrie la acest examen, s-a modificat. 

Odată cu publicarea actului normativ în Monitorul Oficial, la examenul de grad principal se pot înscrie și asistenții medicali generaliști, asistenții medicali de pediatrie, asistenții medicali de farmacie, asistenții medicali de laborator și asistenții medicali de igienă care fac dovada încadrării, în condițiile legii, în funcția de asistent medical cu normă întreagă sau echivalent parțial, pe o perioadă cumulată de minimum 5 ani anteriori datei de susținere a examenului în structura sanitară corespunzătoare specialității respective, după cum urmează: servicii de radiologie-imagistică medicală, de laborator, de balneofizioterapie, de nutriție și dietetică, de igienă și sănătate publică de farmacie.

La articolul 25, mai este adăugat un alineat, (5), care prevede ca sigilarea plicurilor care conțin testele-grilă se face prin lipirea acestora, aplicarea ștampilei, semnarea peste ștampilă de către persoana desemnată de președintele comisiei locale de examen, peste care se aplică bandă adezivă transparentă.

Inițial, testele nu erau sigilate.

În Ordinul menționat sunt incluse și modificări care privesc conduita și setul de reguli pe care supraveghetorii trebuie să le respecte. 

Concret, este vorba despre articolul 32, în cadrul căruia se precizează că „în timpul desfășurării testului-grilă, responsabilul de sală, supraveghetorii și observatorii nu rezolvă și nu dau indicații privind rezolvarea întrebărilor și nu permit intrarea în sală a altor persoane, cu excepția membrilor comisiei locale de examen și a persoanelor desemnate de comisia centrală de examen în calitate de observatori”.

Centrul de resurse umane în sănătate publică și Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România vor duce la îndeplinire prevederile acestui Ordin, se mai arată în sursa citată.

Exit mobile version