7 cele mai bune practici de Employer Branding, pe care trebuie să le aplici acum

7 cele mai bune practici de Employer Branding, pe care trebuie să le aplici acum

Un employer brand puternic este privit ca un mod esențial de a atrage, a angaja și a reține cei mai buni oameni. Cu atât mai important cu cât mai ales în timpul unei pandemii, candidații se așteaptă la o comunicare transparentă a valorilor și a modului în care sunt tratați angajații în cadrul unei companii. Atragerea și reținerea celor mai buni candidați pentru locurile vacante este însă o sarcină grea, de aceea e foarte important să creezi o imagine cât mai bună a firmei, pentru a putea primi la interviuri cei mai potriviți oameni, care să vrea să colaboreze cu tine pe termen lung.

S-a dovedit faptul că 94% dintre candidați aplică mai degrabă la acele posturi din cadrul unei companii care este activă pe partea de employer branding și cu cât mai puternic este acesta cu atât mai bine, el aducând cu 50% mai mulți candidați calificați. Așadar, dacă vrei să fii mereu în top, urmează practicile de mai jos, pentru a fi sigur că oferi cele mai bune servicii și că ai găsit un echilibru între cerere și ofertă, între preț și calitate și totul cu ajutorul unei echipe bine sudate, însă nu te concentra numai pe atragerea talentelor noi, ci și pe reținerea celor deja existente.

Citește și Cum a influențat Coronavirus Employer Branding-ul?

Definește scopul companiei

Întreabă-te de ce ar vrea cineva să lucreze pentru tine, care este misiunea, viziunea și care sunt valorile companiei, lucruri ce trebuie clarificate pentru a avea o imagine externă pozitivă, dar și pentru a beneficia de armonie la locul de muncă. Adesea, recrutorii îi iau în considerare doar pe millenniali când vine vorba despre întărirea echipei sau oamenii care pot crea probleme din cauza ambițiilor prea înalte.

Un studiu recent realizat de către LinkedIn arată că millennialii sunt de fapt cei care au cele mai puține motivații de a lucra. Studiul a fost realizat la nivel global pe 26 000 de utilizatori ai platformei de recrutare LinkedIn și în urma acestuia s-a descoperit că sensul vieții se adâncește odată cu înaintarea în carieră, iar în această ordine de idei 48% dintre cei care depășesc 51 de ani au declarat că sunt mai motivați de a munci atunci când știu către ce se îndreaptă, nu neapărat când primesc mai mulți bani sau un titlu.

Acest argument îl au și cei din generația X (36-51 ani) și doar 30% dintre millenniali, iar în mijlocul unei pandemii, valorile și misiunea ta ar trebui să fie baza comunicării. Chiar dacă la ora actuală nu faci angajări, ține cont de faptul că ceea ce transmiți acum și cum o faci, îți va afecta imaginea pe viitor. 

Cele de mai sus demonstrează cât este de important să-ți întărești brandul nu numai pentru posibilii candidați cât și pentru actualii angajați.

Fii prezent în lumea digitală

Următoarea practică se învârte în jurul trendului de digitalizare, deoarece un site foarte bine pus la punct, cu o secțiune de carieră adusă la zi este o necesitate în ziua de astăzi, așa cum este important ca acesta să poată fi accesat rapid și de pe mobil. Studiile arată că 89% dintre cei care-și caută un loc de muncă consideră că telefoanele sunt foarte importante atunci când vine vorba despre a găsi un loc de muncă și 45% au recunoscut că de multe ori își folosesc smartphone-urile special pentru a căuta un loc de muncă. Când vine vorba despre employer branding, acesta este cel mai simplu mod ca angajații să afle mai multe despre cultura și atmosfera normală de muncă.

Printr-o prezență online activă, te asiguri că valorile companiei sunt cunoscute și la interviuri ajung doar oamenii cei mai potriviți, deci asigură-te că toate postările, dar și secțiunea de joburi de pe site-ul companiei sunt vizibile, bine structurate și interactive.

Citește și Top 9 motive să ai un profil pe rețelele sociale ca și companie medicală

Integrează social media în strategia ta

În lumea modernă, creativitatea este cheia pentru a-ți crea employer brandingul, iar acest lucru presupune să ieși din tiparele obișnuite și să nu te limitezi doar la o pagină de web corporate, instrument, de altfel, esențial. 

La ora actuală, companiile se îndreaptă din ce în ce mai mult către medii alternative, precum social media, bloguri și chiar podcasturi pentru a-și putea spune povestea. Poți începe prin a-ți crea o pagină de YouTube și una de Instagram, locuri în care cel mai probabil majoritatea aplicanților intră zi de zi și unde poți împărtăși cu ei recenziile pozitive, produsele și serviciile nou lansate și povești personale ale angajaților, pentru a da o față ideilor și valorilor companiei și a arăta tuturor cum este viața în cadrul echipei tale.

În acest sens, 76% dintre aplicanți au vizualizat pagina de LinkedIn a unor angajatori în ultimele 6 luni, înainte de a aplica la un job și 62% dintre cei care-și caută un loc de muncă evaluează employer brandul cu ajutorul prezenței pe rețele sociale. Cu toate acestea, cel mai important lucru este să fii constant în mesajul pe care-l transmiți, indiferent de mediul folosit, altfel riști să induci în eroare aplicanții.

Nu uita: o strategie de employer branding de succes implică nu numai vechile mijloace mass media și nu doar Facebook sau LinkedIn ci și Instagram și alte rețele, în funcție de care este publicul țintă al companiei. Acestea nu reprezintă numai un mod de comunicare foarte bun ci și stimulează implicarea angajaților, iar recenziile pozitive ale influencerilor sunt doar unul dintre semnele că strategia de social media funcționează.

Citește și Puterea rețelelor sociale în recrutare și strategia de succes

Actualizează-ți brandul

A-ți defini employer brandul nu este ceva ce se face o singură dată, la imaginea ta trebuie să lucrezi permanent, deoarece trăim într-o lume plină de incertitudini, în care firmele trebuie să se adapteze, să fie dinamice și flexibile, dacă vor să mai reziste pe piață. De aceea, schimbările permanente sunt absolut necesare, așa că nu trebuie să-ți fie frică de critici sau recunoașterea greșelilor. 

Stephan Rathgeber, Director Marketing, Corporate Communications and Digital în cadrul Manpower Germania, a declarat că: „Încercăm întotdeauna să creăm un employer branding care să ne reflecte în întregime plus 10%. Cei extra 10% ne oferă spațiul necesar pentru dezvoltare și țeluri mărețe. Întotdeauna țintim de fapt către 110%!

Adaptează-te situației

Situațiile noi pot fi așteptate cu nerăbdare cât și dărâmătoare, dar dacă faci cât mai lină integrarea angajaților noi nu numai că-ți va întări echipa ci îți va fideliza restul angajații. 

În primul rând, site-ul oficial al companiei trebuie să reflecte realitatea din câmpul muncii și condițiile de muncă trebuie să fie în concordanță cu dorințele angajaților, respectând, în același timp legile în vigoare. De exemplu, la secțiunea de job-uri de pe site, poți avea un formular prin care cei care candidează pe un anumit loc să-ți poată pune întrebări și să poată lăsa recenzii cu privire la procesul de recrutare, totul pentru ca cei care doresc să facă parte din echipa ta să se familiarizeze cu structura organizațională. Așadar, a te adapta cerințelor pieței nu este o slăbiciune ci un punct forte.

Citește și 3 modalități prin care îți poți include angajații în employer branding – exemple de la companii de succes!

Comunitatea contează

Multe dintre companiile de top ale lumii, inclusiv P&G, Mars și Google, aplică o abordare a employer brandingului din punct de vedere al comunității, așa zisa abordare 3.0, care se concentrează pe companie din punct de vedere social, ca entitatea care își asumă diverse responsabilități. Această abordare nu numai că îți definește brandul ci te face să și ieși în evidență pe piață. Cu toate acestea, asigură-te că iei în considerare și anumite programe de protecție a mediului înconjurător și abordezi cel puțin câteva probleme sociale care se aliniază cu valorile companiei și nu sunt numai „la modă”. 

Cel mai important este să fii sincer, pentru că altfel publicul te va percepe ca pe cineva fals și nimeni nu va dori să lucreze cu tine pe termen lung.

Creează lideri

Cercetările arată că, în general, doar 46% dintre manageri au beneficiat de cursuri de calificare și au primit training pentru a putea duce un bun employer branding. Acest rezultat este nesatisfăcător, chiar dacă a conduce employer brandul este o provocare uriașă. Pentru a avea rezultate mai bune, trebuie să creezi și să crești lideri, deoarece ca managerii să poată transmită mai departe valorile companiei trebuie să beneficieze de încrederea celor cu care lucrează. Tocmai de aceea nu trebuie să te bazezi doar pe calitățile înnăscute ale cuiva de a conduce, ci este necesar să identifici potențialul în oameni și să-l cultivi, deci să ieși un pic din practicile tradiționale în care unul îi conducea pe cei mulți.

Investește activ în employer branding prin a le oferi angajaților tăi cât mai multe și diverse traininguri, dar nu promite ceea ce nu poți face.

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Ioana Roșca

Pasionată de călătorii și lectură, urmează o carieră în jurnalism deoarece își dorește ca în fiecare zi să îmbine utilul cu plăcutul. Iubește provocările, noutățile și vede întotdeauna partea bună a oamenilor, încercând să fie prietenă cu toată lumea și să învețe mereu câte ceva de la oricine.

Facebook Comment