Am ales acest articol deoarece în 2009, când am decis, alături de asociata mea Dr. Ruxandra Tenia, să trecem afacerea noastră la nivelul urmator, de la o Farmacie Veterinară la un Cabinet Veterinar, mi-aș fi dorit să fi citit un astfel de text înainte. Și nu spun asta doar pentru a atrage cititori.
Este foarte important, din punctul meu de vedere, ca, în momentul în care pleci la un drum, indiferent care este el, să fii informat, să fii pregătit, să știi la ce obstacole să te aștepți și, eventual, cum să le depășești.
Din păcate, la momentul respectiv, din entuziasmul și inconștiența vârstei și din cauza faptului că aveam deja o afacere începută și consideram că știu destul de multe (efectuasem stagii de practică și lucrasem în cateva cabinete din Bucuresti), credeam că eram mai mult decât pregătit pentru ceea ce urma să se întâmple. Visul născut în 2002, când am început să mă pregătesc pentru adminterea la FMVB, de a deține propriul meu cabinet veterinar, era gata să devina realitate. Din păcate, nu știam ce urmează.
Acum, după 7 ani, concepțiile s-au schimbat și sper să existe persoane care să poata învăța cât de puțin din experiența mea.
Primul meu sfat este ca înainte să începeți această afacere să vă stabiliți o direcție, să vă puneți întrebările “Care este viziunea firmei mele? A afacerii mele? A cabinetului meu?”. O dată ce veți avea răspunsul la aceste întrebări, vă va fi mult mai ușor să porniți la drum și să ajungeți acolo unde visați.
Este ca și când ați desena întâi harta comorii și apoi plecați dupa ea. Poate sună amuzant, dar credeți-mă, este adevarat. De exemplu, fără să îmi dau seama, datorită unor clienți care au intrat în cabinetul nostru în primul an, eu am reușit să îmi creez o viziune.
Viziunea mea era să ajung să dețin cea mai prestigioasă clinică veterinară non stop din sectorul 6, cu cea mai bună echipă care să împărtășească valorile mele și ale asociaței mele: să trateze cu respect și compasiune orice ființă vie, să se dedice 100% la fiecare caz, fiecărui pacient în parte. În acest fel, vom putea oferi cele mai bune și complete servicii pentru pacienții noștri, cea mai bună îngrijire, iar costul serviciilor să fie pe măsura calității lor, adică nivelul superior de taxare.
De ce? Datorită clienților care ne-au trecut pragul în acel an și care ne spuneau ca au venit la noi pentru că suntem aproape de ei și pentru că au auzit că la noi este mai ieftin. Acum râd și le mulțumesc acestor oameni. Atunci însă, eu și colegii mei eram dezamăgiți și frustrați în acele momente.
- Ca să vă puteți crea o viziune, încercați să răspundeți la aceste intrebari:
Care este motivul pentru care doresc să încep o afacere?
Când am să mă retrag din această afacere, ce vreau să las în urmă?
Ce le furnizez clienților mei în afară de produse și servicii?
Cum ar trebui să arate afacerea mea dacă ar ajunge să fie perfectă?
După ce ați stabilit viziunea afacerii dumneavoastră, scrieți-o undeva și citiți-o în fiecare zi, astfel ea se va întipări și vă va ajuta să nu deviați de la drumul spre reușita.
Misiunea reprezintă felul în care veți reuși să mergeți pe drumul arătat pe hartă. Am realizat în acel moment că misiunea noastră era aceea de a reuși să tratăm fiecare pacient în funcție de necesitățile sale, indiferent de talie, specie sau rasă, cu blană, pene sau solzi, și în acest fel să reușim totodată să transformăm clienții în niște prieteni mulțumiți și fericiți pentru modul în care sunt tratați companionii lor. Această strategie reprezenta totodată și fidelizarea clienților noștri și creșterea afacerii.
- Următorul pas va fi acela de a stabili VALORILE. Pe ce principii vei merge pe drumul de pe harta afacerii tale? Pentru a stabili mai ușor, puteți împărți aceste valori în 4 categori:
Valorile tale ca viitor om de afaceri, proprietar de cabinet veterinar
Valorile succesului afacerii tale
Valorile clienților tăi, adică ce îi motivează pe ei să vină la tine în cabinet și să îți plătească serviciile tale
Valorile echipei tale. Ce este important pentru oamenii care vor lucra pentru tine și/sau alături de tine, ce îi va face fericiți pe aceștia? (Să nu îți treacă prin minte că vei putea funcționa într-un cabinet veterinar singur). Indiferent cât de mic/mare, cât de puțini clienti va avea inițial, va fi nevoie de minim doi oameni. Și când spun minim doi este minimul minimului acceptat. Fie că vorbim despre un angajat sau un asociat, el va face parte din echipa ta, și va trebui să cunoști valorile lui.
Aceste lucruri vă vor fi utile și pe viitor, când va trebui să recrutați oameni. Daca acei oameni nu vă împărtășesc viziunea pe care o aveți, nu au ce caută în echipa dumneavoastră, indiferent de cât de pregatiti sunt din punct de vedere profesional.
MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc.
Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.