INTERVIU | Dan Stănilă, Medic și Manager Clinica Ofta Total

INTERVIU | Dan Stănilă, Medic și Manager Clinica Ofta Total

Dan Stănilă este medic și conduce Clinica de oftalmologie Ofta Total, înființată în 1993, de medicul oftalmolog Prof Univ. Dr. Adriana Stănilă, în Sibiu. El este de părere că un bun manager de clinică trebuie să dea dovadă de dedicare și empatie față de pacienți, dar și de răbdare, ambiție și perseverență. Mai multe despre acest aspect, dar și despre recomandările pe care le are Dan Stănilă pentru medicii care se pregătesc să preia poziții de management, citiți în interviul de mai jos.

1. Ce impact a avut asupra angajaților dvs. pandemia de COVID-19? Ați făcut noi angajări, sau dimpotrivă?

Ca peste tot, și la Ofta Total pandemia COVID-19 a avut impact asupra angajaților. Majoritatea personalului care lucrează part-time la noi în clinică are post și în Spital COVID, astfel că nu a mai putut să lucreze în sistem privat. A fost, deci, necesar să angajăm personal nou. Totodată, au fost probleme cu angajații care au copii mici, pentru că s-au închis grădinițele și școlile și au fost puși în fața situației de a sta acasă pentru îngrijirea copiilor. 

2. Care au fost principalele schimbări în ceea ce privește modul de lucru din cadrul clinicilor în ultimele 8 luni?

Principalele schimbări au fost măsurile și mai stricte de igienă și protecție pe care le-am implementat în cadrul clinicii. Acestea constau în dezinfecția riguroasă a suprafețelor și aparaturii, dezinfectant disponibil pentru personal și pacienți, lămpi UV pentru sterilizarea aerului, triaj epidemiologic pentru pacienții clinicii, distanțarea persoanelor în sala de așteptare, echipament de protecție. Am considerat că trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a proteja pacienții și a diminua riscul infectării.

Citește și: INTERVIU | Fabio Razzetto, manager general clinica oncologie

3. Care au fost principalele provocări ale clinicii pe care o conduceți pe perioada pandemiei și cum au fost rezolvate?

Principalele provocări au fost de natură financiară și administrativă. În starea de urgență s-a diminuat mult numărul de pacienți, astfel că am introdus munca în ture și încasările clinicii s-au diminuat substanțial. Am reușit, totuși, să facem față pentru a acoperi cheltuielile salariale și de întreținere. Cheltuielile sunt mai mari și din cauza echipamentelor și dezinfectanților necesari pentru combaterea pandemiei.

4. Cum apreciați forța de muncă din ramura medicală oftalmologică de la noi din țară, în prezent? Exista suficienți medici oftalmologi în România?

După părerea mea, oftalmologia românească se află la momentul actual la standarde europene și internaționale. Atât spitalele de stat, cât și clinicile private sunt deservite de oftalmologi competenți. În ultimul timp, am avut avut o creștere de amploare în rândul clinicilor private, datorită chirurgiei moderne minim invazive care se poate realiza în regim ambulator, fără internare. Clinicile s-au dotat cu aparatură de înaltă performanță pentru a realiza acest lucru.

5. Cum reușește un medic să aibă și rolul de manager al unei clinici? Cum considerați că se întrepătrund cele două roluri?

Dacă ești un bun profesionist în domeniul medical, poți identifica mai ușor și probleme administrative. Poți evalua ce servicii sunt profitabile și ce echipamente mai trebuie achiziționate pentru a asigura o gama completă și diversificată în oftalmologie. Acest lucru va aduce și mulțumire pacienților, pentru că se pot trata la standarde înalte, într-un singur centru, iar din punct de vedere administrativ oferă sustenabilitate clinicii.

6. Ce calități considerați că trebuie să aibă un medic pentru a fi și un bun manager de clinică, în opinia dvs.?

În primul rând, trebuie să fie foarte pasionat de domeniul pe care îl practică și să aibă viziune în dezvoltarea clinicii. Este foarte important ca, la început de drum, să nu ne axăm doar pe câștigurile financiare și să încercăm să facem un act medical de calitate înaltă.

Dacă există dedicare și empatie față de pacienți, atunci adresabilitatea va crește. Trebuie multă răbdare, ambiție, perseverență și muncă pentru a avea succes într-o instituție medicală privată.

Citește și: INTERVIU Dr. Dan Mitrea, Medic Specialist Neurolog, Fondator Clinica de Neurologie

7. Care considerați că sunt provocările nișei oftalmologice din punct de vedere al recrutării specialiștilor, retenției și motivației acestora?

Corectitudinea este criteriul de bază față de specialiștii care lucrează în clinică. Din punctul meu de vedere trebuie văzuți ca niște parteneri, tratați și remunerați corespunzător. Este foarte importantă modernizarea continuă a instituției pentru ca medicii să aibă parte de o dezvoltare profesională de calitate.

8. Ce metode aplicați pentru a vă menține angajații motivați?

Asigurarea unui mediu de lucru plăcut, siguranța unui post pe termen lung, plata orelor suplimentare, prime de vacanță.

9. Care sunt ingredientele pentru construirea unei echipe unite?

Organizăm anual întruniri festive cu prilejul sărbătorilor de Crăciun și 8 Martie. Încurajăm serbarea zilelor de naștere a personalului, în cerc restrâns, în cadrul clinicii, pentru a relaționa și socializa. 

10. Ce sfat le-ați oferi medicilor care se pregătesc să preia poziții de management?

Pe cei care doresc să preia poziția de management îi sfătuiesc să fie, în primul rând, foarte buni în domeniul medical pe care îl practică. Trebuie să se documenteze ce presupune o astfel de afacere și să angajeze personal auxiliar competent (contabil, jurist, administrator financiar etc.).

Angajezi specialiști medicali? Înregistrează-ți compania aici, spune-ne ce posturi libere ai, iar noi te conectăm cu candidați calificați.

Despre Autor

Bianca Dorobanțu

Freelance Content Marketing & Communication Strategist, dintotdeauna pasionată de tot ceea ce ține de domeniul medical.

Facebook Comment