?>

Cum să excelezi în recrutarea din domeniul medical?

Cum să excelezi în recrutarea din domeniul medical?

Să recrutezi cu succes personal în domeniul medical este o responsabilitate importantă. „Clienții” unui cabinet medical nu au aceleași caracteristici ca ale unui client obișnuit dintr-o altă industrie, ei fiind mai mult decât clienți și anume pacienți. Acești pacienți așteaptă o îngrijire eficientă și promptă, indiferent de problemele medicale pe care le au, iar cel mai eficient mod de a se ridica la nivelul așteptărilor lor este printr-un personal bine pregătit. În calitate de specialist în recrutare, ai în sarcina ta găsirea celor mai potriviți candidați pentru pozițiile dintr-o clinică medicală. În continuare vei afla cele mai bune sfaturi pentru a excela în recrutarea personalului medical.

1. Fii în căutare înainte să ai nevoie!

Chiar și atunci când clinica medicală nu dispune de locuri noi de angajare, în calitate de recrutor, întotdeauna trebuie să ai în vedere potențiali candidați pentru diferite poziții. Majoritatea agenților de recrutare nu se gândesc niciodată la posibilitatea ca un cadru medical să pățească ceva sau pur și simplu să își schimbe locul de muncă și să fie nevoie de suplinirea poziției într-un timp foarte scurt.

Deși de la depunerea demisiei mai trec cel puțin două săptămâni până la plecarea angajatului respectiv, găsirea unui nou candidat, mai ales în domeniul medical, poate dura mult mai mult – este necesară o selecție mai aprigă, verificarea cunoștiințelor și a practicii efectuate în domeniu, iar lista poate continua. Planificarea din timp și menținerea opțiunilor deschise este extrem de eficientă în domeniul medical.

2. Descrierea job-ului contează!

Primul pas atunci când ești în căutare de candidați noi, este pregătirea descrierii postului pentru care se recrutează. Această descriere trebuie să fie cât mai cuprinzătoare, fără a se încurca în detalii nefolositoare sua neinteresante – întotdeauna trebuie să păstrezi informații pe care să le oferi în cadrul interviului. Chiar dacă poate îngreuna procesul de angajare, specialiștii recomandă să se treacă în descrierea postului cele mai grele sau mai neplăcute sarcini ce vor trebui executate – în domeniul medical nu există loc de întors, fiind nevoie de oameni calificați, care să știe cu ce se confruntă.

Principalele elemente ce trebuie incluse în descrierea job-ului sunt:

  • Funcția primară ce o va deține angajatul;
  • Sarcini și responsabilități (dacă sunt prevăzute și sarcini mai neplăcute, acestea pot fi înșiruite alternativ – o sarcină pozitivă și plăcută, urmată de una mai puțin plăcută);
  • Educația și experiența necesare;
  • Cunoștințe, abilități și alte cerințe.

Fiind vorba despre domeniul medical, se recomandă ca fiecare candidat să aibă cunoștințe legislative despre munca în acest domeniu, abilități de interacționare cu pacienții ( de comunicare), iar în funcție de specializarea pentru care se caută candidați, e posibil să fie necesară experiența în lucrul cu persoanele în vârstă sau lucrul cu copiii.

3. Procesul de recrutare trebuie pus la punct!

Pentru a-ți ușura sarcina de recrutor, mai ales în domeniul medical, planificarea este cheia succesului. Poți începe prin a-ți crea o listă după cum urmează:

  1. Pregătește întrebările pentru interviu, pe baza experienței cu angajatul din trecut;
  2. Decide cum și unde vrei să aibă loc interviul și dacă se va desfășura în mai multe ședințe;
  3. Crearea anunțului de angajare;
  4. Alege unde distribui anunțul de angajare – în mediul online, site-uri specializate unui anume domeniu medical, în universități de profil, site-uri destinate găsirii unui loc de muncă, etc..

4. Atenție la întrebările delicate!

Domeniul medical este unul amplu și cu o solicitare foarte mare atunci când vine vorba despre angajați. Prin urmare, există o serie de aspecte pe care trebuie să le discuți cu candidatul, pentru a te asigura că este potrivit pentru postul pentru care candidează. Totuși, este foarte importantă maniera în care pui aceste întrebări, astfel încât să nu faci persoană să intre într-o stare defensivă.

  • Exemple: 
    • Nu întreba: Aveți copii sau persoane în vârstă în grijă?
    • Mai bine întreabă: Sunteți disponibil pentru a lucra în afara orelor normale de program în unele cazuri?
    • Nu întreba: Aveți probleme sau neplăceri în executarea unor sarcini?
    • Mai bine întreabă: Puteți îndeplini îndatoririle acestei poziții menționate în fișa postului?

5. Procesul de selecție și intervievare necesită timp!

După ce ai stabilit data limită pentru aplicare, este timpul să sortezi cererile depuse în trei categorii:

  1. Persoane care nu sunt suficient de calificate pentru poziția respectivă, dar care s-ar putea potrivi pe altă poziție; 
  2. Persoane care îndeplinesc minimul cerințelor pentru angajare, dar nu ies în evidență;
  3. Persoane care îndeplinesc cerințele și sunt ideale pentru poziția curentă. 

Primele persoane pe care vrei să le intervievezi sunt cele din ultima categorie. Procesul de intervievare nu trebuie grăbit, uneori fiind încurajat să planifici mai multe interviuri cu persoana respectivă, mai ales dacă recrutezi pentru o poziție destul de serioasă în clinică. De asemenea, dacă decizi de la bun început să organizezi cel puțin 2 interviuri cu fiecare angajat înainte de a lua o decizie, poți menționa și acest aspect în descrierea job-ului, astfel încât fiecare candidat să știe la ce să se aștepte atunci când va veni la tine.

Nu ezita niciodată să ceri informații suplimentare despre candidații tăi, mai ales dacă ai nelămuriri. De asemenea, verificarea trecutului și solicitarea unor recomandări este vitală, mai ales dacă este vorba despre un post care necesită experiență. Intuiția poate juca și ea un rol, întrucât unii candidați, deși par foarte calificați pentru job-ul respectiv, pot fi incompatibili la nivel comportamental sau temperamental pentru poziția aceea. Dacă vei încerca să implementezi câteva dintre sfaturile prezentate în acest articol, cu siguranța vei ajunge să excelezi în recrutarea din domeniul medical.

Despre Autor

Clara Mironescu

Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.

Facebook Comment