Ai putea considera munca de operator call center ca fiind una anostă și repetitivă, iar pe alocuri lipsită de semnificație. Paradoxal cu această percepție, un operator de call center medical este un pilon important în ceea ce privește prima comunicare a pacientului cu o clinică la care are nevoie să ajungă, deși nu întotdeauna își dorește.
Ce reprezinta un operator de call center medical
Este prima voce pe care pacientul o aude atunci când intră în contact cu o clinică și este prima lui sursă de informare și de suport. Nu este un robot pus acolo să tasteze într-o platformă o programare la un medic, ci o persoană empatică, orientată sătre soluții și cu multă răbdare față de pacient. Există posibilitatea ca de partea cealaltă a „firului” să există o persoană care suferă sau căreia îi este frică, iar discuția telefonică să îi genereze și mai multe emoții negative
Ce calități trebuie să aibă un operator call center medical
- Să fii empatic. A fi empatic înseamnă să fii capabil să te pui în pielea celui cu care vorbești pentru a-i putea înțelege mai ușor nevoile și, prin urmare, pentru a identifica mult mai ușor cu ce îl poți ajuta. Antrenându-ți empatia, îți va fi mult mai ușor să treci peste situațiile dificile pentru că vei înțelege mai rapid percepția pacientului și vei deveni mai obiectiv. De ce e nevoie să fii obiectiv?
- Să fii obiectiv în abordare este imperios pentru că astfel nu vei lua într-o notă personală atitudini mai ostile ale pacienților. Dacă vei urma o carieră de operator call center medical, este posibil ca, în timp, să întâlnești și pacienți cu o abordare mai puțin prietenoasă. Odată ce înțelegi punctul lor de vedere și sursa atitudinii lor, prin empatie, vei putea privi lucrurile obiectiv și îți va fi mai ușor să relaționezi cu interlocutorii tăi.
- Să ai răbdare, cu tine și cu cei din jurul tău. O zi de muncă pentru tine presupune discuții telefonice cu o mulțime de persoane, cu diferite cazuri și nevoie, cu diferite soluții și nevoie de abordare. Vei fi nevoit să schimbi registrul de comunicare de mai multe ori pe zi, iar pentru toate este necesară răbdarea.
- Să cunoști foarte bine serviciile clinicii pentru care lucrezi. Acest lucru îți va genera siguranță și lejeritate atunci când vorbești cu pacienții, dar vei găsi și rapid soluții pentru că vei știi pe ce te poți baza în recomandările și programările pe care le faci.
- Să ai compasiune, bazată pe corectitudine și dreptate. Astfel, vei înțelege că munca depusă de tine nu este în van, de fapt ajuți o mulțime de oameni să aibă acces la serviciile potrivite și de calitate de care au nevoie. Compasiunea te va ajuta să îți faci meseria cu dedicare și pasiune.
- Să fii orientat către soluții și atent la detalii, pentru că vei fi nevoit să jonglezi în același timp cu apelurile telefonice, aplicațiile în care vei lucra și multe alte cerințe. Bineînțeles că odată cu experiența va deveni din ce în ce mai ușor să vezi soluțiile foarte rapid.
- Să ai capacitatea de a lucra rapid cu diferite platforme de tip CRM.
Pentru a putea profesa ca operator call center într-o clinică medicală, nu ai nevoie să deții din start toate skill-urile de mai sus. Primul pas ar fi deschiderea către această meserie, iar al doilea pas ar fi curiozitatea de a descoperi substraturile unei meserii etichetată deja ca fiind plictisitoare. În domeniul medical, indiferent de meseria pe care o alegi, ea se subordonează binelui și ajutorului oferit, așa că satisfacția este imensă.
Cat lover, coffee drinker, storyteller, candle maker – cam așa ar suna bio-ul meu pe Instagram. Cred despre mine că sunt o persoană complexă, curioasă și loială, deși mă plictisesc rapid. Scriu nu numai ca să îmi hrănesc sufletul, ci și stomacul, ca să îmi plătesc chiria și abonamentul la Internet. Nu știu exact ce scrie pe cartea mea de muncă, dar în viața sclipicioasă a industriei mele, sunt Social Media Specialist și Content Creator.