Cum a influențat Coronavirus Employer Branding-ul?

Cum a influențat Coronavirus Employer Branding-ul?

În aceste vremuri, a fost impresionant să vezi oameni care se reunesc – de la verificarea vecinilor și a persoanelor din mediul apropiat, până la aplaudarea personalului medical. Acesta este spiritul în care multe companii încep să se canalizeze sau cel puțin încearcă, în timp ce își dau silința să răspundă la o întrebare dificilă: cum ar trebui să comunice angajatorii situația legată de coronavirus?

Companiile au fost nevoite să-și adapteze planurile de branding vechi și să se concentreze pe evoluția momentului. Privind datele LinkedIn, puteți vedea cât de repede s-au schimbat lucrurile. Ponderea postărilor care se adresează COVID-19 și personalului care lucrează de acasă a crescut rapid – la fel ca și angajamentul cu acestor postări. De asemenea, tonul s-a schimbat, cu teme de susținere, comunitate și grijă în creștere. În continuare, puteți vedea o analiză mai detaliată a modului în care branding-ul s-a adaptat vremurilor pe care le trăim.

1 din 4 companii menționează COVID-19 în mesajele transmise

La sfârșitul lunii februarie și începutul lunii martie, coronavirusul deja apărea în mii de știri internaționale, dar încă nu afecta imaginea de brand și stilul de comunicare al acestora. Era una dintre numeroasele povești care circula, iar angajatorii începeau ocazional să vorbească despre asta. Până la jumătatea lunii martie, a devenit povestea principală, iar postările companiilor au început să reflecte asta.

În săptămâna 2 martie, postările legate de COVID-19 au reprezentat 4% din toate postările unei compani de pe LinkedIn. Doar două săptămâni mai târziu, numărul a crescut la 24% din toate postările.

Aceasta este perioada-cheie în care realitatea situației se concretizează într-adevăr la scară globală, dincolo de China și Asia de Est. Pe 9 martie, Italia a intrat în blocare la nivel național; pe 11 martie, NBA și-a suspendat sezonul; pe 17 martie, Franța și zona din Golful San Francisco au implementat adăposturi, urmând ca statele California și New York să ia măsuri similare în următoarele zile.

Citește și: Employer branding | Ce este și cum te poate ajuta să îți crești afacerea?

Postările legate de coronavirus au parte de mai mult engagement decât alte postări – în special cele care se concentrează pe modul în care companiile ajută

Poate pentru că oamenii caută resurse și modalități de a face față pandemiei, implicarea și engagement-ul cu postările despre coronavirus de la companii este semnificativ mai mare decât engagement-ul pentru o postare normală a companiei. Acest nivel de implicare a crescut și de-a lungul timpului, deoarece oamenii acordă tot mai multă atenție la ceea ce spun și fac companiile în legătură cu coronavirusul.

Branding-ul s-a extins și în afara sferei de activitate a companiilor

Unele companii au depus eforturi majore, cum ar fi producerea în masă de dezinfectant sau crearea unui centru pentru pacienții cu COVID. Aceste activități au fost cu atât mai  impresionante, cu cât inițiativa a venit din partea companiilor care nu au nicio legătură comună cu acest mediu. Alții au obținut niveluri similare de implicare din povești umane ce implică diferiți angajați, cum ar fi un inginer care conducea printr-o furtună de zăpadă pentru a lucra la ventilatoare sau un ilustrator care s-a blocat în auto-izolare în Wuhan și a creat benzi desenate pentru a învăța copiii să nu le fie frică de ceea ce se întâmplă.

Mesajele au fost adaptate în funcție de receptivitate

În comparație cu alte postări legate de coronavirus, cele cu cea mai mare rată de engagement au avut tendința de a utiliza cuvinte despre sănătate, ajutor și asistență.

De asemenea, mesajele care promovează sănătatea publică au rezonat – referințele la autoritățile medicale, distanțarea socială și lucrătorii din domeniul sănătății au fost corelate cu o implicare mai puternică din partea audienței fiecărui brand.

Pe scurt, se pare că mesajele care îi determină pe oameni să se comporte mai bine sunt cele cu o implicare emoțională mai mare, care tratează situația curentă cu empatie. Fie că onorează lucrătorii din domeniul sănătății, sprijină comunitățile locale sau se preocupă de îngrijirea angajaților, postările din social media care transmit empatie și unire primesc cea mai mare atenție – și pe bună dreptate.

Este o perioadă incredibil de dificilă și fiecare persoană și organizație va fi afectată diferit. În timp ce nimeni nu poate spune exact cât va dura situația noastră actuală, demonstrarea solidarității, compasiunii și grijii ne poate ajuta pe toți să depășim situația împreună.

Citește și: Transformarea angajaților în ambasadori de brand | O strategie eficientă pe termen lung

Despre Autor

Clara Mironescu

Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.

Facebook Comment