Calitatea ingrijirilor medicale depinde direct de perceptia oamenilor fata de ingrijirea si priceperea care li se acorda din partea asistentelor medicale. Astfel, un intreg sistem depinde la nivel de perceptie publica de o anumita orientare ideatica care poate fi focalizata si gestionata cu grija, daca calitatea serviciilor medicale este ridicata.
Pentru a atinge acest ideal institutional procesul de pregatire si evaluare a cadrelor medicale este extrem de important si este recomandat sa se desfasoare cu rigurozitate.
In acest context, caritatea devine o conditie necesara pentru sporirea calitatii ingrijirilor medicale, respectiv a serviciilor medicale in general.
Cuvantul “infirmiera” are o incarcatura nobila in Franta
Poate ar fi mai bine sa se revina la titlul de “infirmiera” din Franta care are o semantica complet nobila spre deosebire de cuvantul infirmiera de la noi, care se confrunta cu intelesuri diverse ce nu reflecta intotdeauna realitatea.
Istoric vorbind, infirmiera este atribuita razboiului, atunci cand pregatirea cadrelor era aproape inexistenta. Astfel aceasta meserie sufera in mentalul colectiv de un soi de mistificare in ciuda unor eforturi singulare ca a unei personalitati asemeni lui Carol Davila, regina Elisabeta, de a impamanteni aceasta meserie in campul profesional al vremii. O recuperare fortata si frumoasa a acestei semantici din trecut ne dezvaluie caritatea ce statea la baza eforturilor fiecarei asistente medicale din acele vremuri.
Caritatea este o calitate esentiala pentru persoana ce aspira la meseria de asistent medical
Caritatea e atribuita iubirii de oameni si de Dumenzeu, mai putin actiunilor practice ce denota filantropie, marinimie sufleteasca masurabila direct in resurse financiare si timp alocat. E mai mult o atitudine mentala de raportare in lume.
Calitatea ingrijirilor medicale ramane o preocupare fundmentala pentru asistentele medicale ce se definesc prin aceasta meserie. De nivelul lor, care poate fi mai ridicat sau mai scazut, depinde accesarea acestor servicii medicale ale unitatilor medicale si in ultima instanta capitalul ce ajunge la dispozitia acestora pentru diverse cheltuieli conexe.
Perceptia pacientului asupra calitatii serviciilor medicale este o alta preocupare a institutiei deoarece aceasta perceptie poate balansa serios bugetul de venituri si cheltuieli ale institutiei medicale. Din acest considerent financiar, este extrem de relevanta preocuparea permanenta pentru acordarea de ingrijiri pacientilor la nivel ridicat, calitativ, riguros din punct de vedere profesional, si nu in ultimul rand uman, pentru explicarea pacientilor necesitatii acestor ingrijiri si a limitelor lor, dar si actiunea de promovare a activitatii ce se desfasoara intr-o unitate medicala.
Sa nu uitam, totusi, de notiuni precum fericirea si binele, atunci cand luam in considerare calitatea serviciilor medicale.
„Nu lasa pe nimeni sa plece de la tine fara a-i aduce bine si fericire. Fii expresia vie a bunatatii Domnului: bunatate pe chipul tau, bunatate in ochii tai, bunatate in zambetul tau.” – Maica Tereza.
Daca doresti sa fii la curent cu oferte de cariera, dar si cu noutatile din domeniul medical, creeaza un cont gratuit pe MEDIjobs aici.
MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc.
Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.