Asistent medical pentru call center. Solutie de cariera sau de moment?

Asistent medical pentru call center. Solutie de cariera sau de moment?

Pe scurt, raspunsul ar putea fi „si, si”. Sa explic. O pozitie de operator call center pentru un asistent medical aflat la inceputul carierei poate fi pasul cu dreptul in cariera medicala, chiar daca asta inseamna ca nu vei face injectii toata ziua. Poate ca ai descoperit pe parcursul scolii ca nu iti doresti sa pui perfuzii, dar in acelasi timp, te atrage domeniul medical. Asadar, cum faci sa ramai totusi in domeniul medical?

Odata cu dezvoltarea domeniului privat al serviciilor de sanatate, lanturile marilor companii de servicii medicale si clinicile private s-au extins si continua sa o faca, piata din Romania avand un potential inca neatins in aceasta privinta. Cum functioneaza o clinica medicala? Cu medici, asistente si evident, cu o receptie, sau un departament de „relatii cu clientii,” „call center” sau veti mai intalni si denumirea de „customer care”. Nu putem vorbi de servicii de sanatate si de o adresabilitate catre clienti si pacienti, daca nu luam in calcul veriga cea mai importanta care face legatura intre cele doua capete, beneficiarul serviciului de sanatate si furnizorul acestui serviciu: departamentul de relatii cu clientii / call – center-ul.

Cum suna un anunt la un astfel de job?

Am cautat pe internet si anunturile pentru astfel de joburi au in comun o formulare de acest gen: „Angajam asistent medical generalist pentru pozitia de call-center/ receptie. Studiile necesare: studii postliceale de asistent medical generalist, nu este necesara experienta profesionala; Abilitatile necesare: cunostiinte operare PC, abilitati comunicare, disponibilitate la lucru in ture, cunoasterea limbii engleze la nivel mediu”. In functie de complexitate sau de marimea unei clinici si a portofoliului de servicii oferite, aceste anunturi pot cere un nivel avansat sau conversational de limba engleza, cunoasterea anumitor tipuri de programe de calculator specifice zonei de call center medical (Easylab, Easymedical, platforme CRM, etc.) , cunostinte medicale avansate, atentie distributiva etc.

Dar in  principiu, multe dintre aceste pozitii deschise in cadrul clinicilor si spitatelor vor lua in calcul: dorinta de a invata, nevoia de a capata experienta in acest domeniu, adaptabilitatea la nou si capacitatea de a comunica cu usurinta si cu amabilitate.

E potrivit pentru tine un astfel de job?

Da, daca ai putut raspunde afirmativ la cele mentionate mai sus si daca poti sa vizualizezi o zi de munca in aceasta pozitie. Ia in calcul:

– disponiblitatea de a te trezi devreme dimineata (majoritatea pozitiilor pentru aceste joburi incep lucrul la ora 8.00 , dar ca asistent medical, ai incepe chiar mai devreme)

-disponibilitatea pentru a lucra in ture, eventual

– vei administra apeluri telefonice 8 ore/ zi, cu pacienti sau clienti mai mult sau mai putin rabdatori sau politicosi, in timp ce va trebui sa iti imparti atentia cu colegii din jur, cu medicii, cu problemele care pot aparea in comunicarea si organizarea interna a unui birou sau departament.

– va trebui sa acumulezi rapid informatii despre platforme si programe de calculator care iti pot parea extrem de stufoase si grele la inceput, dar odata ce le intelegi, in cateva luni sau mai rapid, toate acele operatii online iti vor deveni reflex

– va trebui sa gasesti rapid solutii la probleme spontane, care apar de obicei in zona de receptie (pacienti mai galagiosi, diverse provocari legate de programarea acestora, poate se defecteaza imprimanta, etc.). Nu uita, nu lucrezi singur/ singura, intotdeauna vei avea colegi si manageri la care poti apela.

Care sunt beneficiile unui astfel de job?

– in primul rand, te educa si te invata un mod de comunicare pe care nu il vei intalni in zona clinica de spital, mai ales de stat. Limbajul corporatist are anumite particularitati, inclusiv de ton si s-ar putea ca acest gen de comunicare si atitudine dobandita sa te ajute destul de mult in cariera ta.

– poate fi un start excelent in cariera si iti poti da seama daca intr-adevar rezonezi cu domeniul medical

– iti poate oferi un program flexibil

– iti poate oferi venituri salariale si beneficii care sa te multumeasca

– s-ar putea sa iti placa si sa descoperi ca iti doresti sa construiesti o cariera in domeniul medical, in zona de „client service” sau „customer care” sau „relatii cu pacientii”, indiferent cum aleg clinicile sa isi defineasca aceste departamente de front-desk si de call-center.

– dispui de cunostinte medicale asa incat ti le poti exersa si nu pierzi contactul cu domeniul care te-a atras si care poate, inca te mai atrage.

– dispui de o cerere larga de astfel de joburi pe piata muncii in acest moment asa incat, daca nu s-a creat mediul perfect sau cel dorit intre tine si angajator, poti sa te angajezi destul de usor in acelasi domeniu sau oricare altul. Zona serviciilor de relatii cu clientii este extrem de dezvoltata si nici macar nu e la jumatatea potentialului in Romania.

Daca doresti sa fii la curent cu oferte de cariera, dar si cu noutatile din domeniul medical, creeaza un cont gratuit pe MEDIjobs aici.

Despre Autor

Magda Purice

Sunt acel gen de om care scrie cu dorul de a fi asistent medical macar pentru o zi iar cand vine ziua aceea, ar face orice sa se intoarca la masa de scris. Educata ca jurnalist, instruita ca asistent medical, sunt mereu in preajma cuvintelor si a oamenilor.

Facebook Comment