Site icon MEDIjobs

10 metode prin care identifici inca de la interviu un angajat toxic

angajat

Angajatii toxici sunt aceia care nu sunt multumiti niciodata, se plang incontinuu de cate ceva, instiga alti colegi la discutii in contradictoriu si nu isi canalizeaza energia in mod productiv. Angajatul toxic trebuie privit ca un mar stricat, acesta nu numai ca nu este un angajat model, insa totodata ii trage in jos si pe cei cu care lucreaza. Din fericire, exista cateva metode prin care poti identifica inca din faza de recrutare un asemenea angajat, astfel incat sa il poti evita – iata care sunt acestea:

1. Pune intrebari inteligente pentru a putea trage anumite concluzii

În timpul interviului, intreaba candidatul care au fost lucrurile care i-au placut cel mai putin la job-ul anterior. In acest fel, iti vei da seama daca are sau nu o mentalitate sanatoasa. Daca raspunsurile primite te pun pe ganduri, inseamna ca trebuie sa fii foarte atent. 

2. Intreaba-l cum a facut fata unei situatii mai putin placute la job

Angajatul toxic se considera vesnic victima si niciodata nu isi asuma vina pentru lucrurile care merg prost. Din modul in care iti relateaza situatia neplacuta in care a fost pus, iti vei da seama daca adopta postura victimei. Persoanele care sufera de mania persecutiei ar trebui evitate pentru ca nu cauzeaza decat probleme la locul de munca.

3. Pune-i intrebari cu privire la viitor

Intreaba candidatul unde se vede peste 5, respectiv 10 ani, din punct de vedere profesional. Daca se vede lucrand in alt domeniu ori in alta tara, e clar ca nu te poti baza pe el pe termen lung. Orienteaza-te catre un angajat care se vede evoluand in compania la care a venit la acest interviu intrucat e clar ca acesta doreste o colaborare pe termen lung.

4. Cere recomandari

Foloseste platforma LinkedIn pentru a te conecta cu persoane care au lucrat cu candidatul pe care il intervievezi. Pune intrebari cu privire la activitatea profesionala a acestuia. Chiar daca nimeni nu va spune lucruri foarte rele despre un fost coleg, poti citi printre randuri pentru a intelege cum au stat lucrurile in trecut.

5. Organizeaza un interviu in mai multe etape

Un interviu pe etape, care dureaza o zi intreaga, te va ajuta sa  cunosti mai bine candidatul. Asta pentru ca atunci cand oboseala si stresul se acumuleaza, acestuia ii va fi mult mai greu sa filtreze toate lucrurile pe care le spune si va fi mai sincer. 

6. Roaga-l sa iti povesteasca in cateva minute, pe rand, despre toate joburile avute 

 Istoria se repeta, asa ca e bine sa stii ce joburi a avut in trecut candidatul, dar si de ce a renuntat la ele. In acest fel, vei reusi sa iti formezi o opinie destul de aproape de realitate.

7. Foloseste intrebari capcana

Surprinde-ti intervievatul cu o intrebare capcana. De regula, acesta isi pregateste in mare raspunsuri pentru intrebarile pe care stie ca i le vei pune. Insa daca il scoti din zona de confort cu o intrebare neobisnuita si neasteptata, vei obtine un raspuns cel putin interesant. Asadar, intreaba candidatul “De ce nu ar trebui sa te angajez?”. Raspunsul va fi de mare ajutor.

8. Pune intrebari despre echipa in care a lucrat in trecut si asculta cu atentie raspunsul

Daca la asemenea intrebari iti raspunde cu “eu” si pune accentul numai pe reusitele personale, este posibil sa ai de face cu o persoana egocentrista, care nu are rezultate foarte bune cand vine vorba despre munca in echipa.

9. Fii atent la lucrurile de care se plange

Angajatul care se plange in permanenta nu este pe placul niciunul angajator. Este in regula ca un candidat sa se planga cu privire la lucrurile care i-au displacut, insa modul in care pune problema este foarte important. Daca ti se pare ca se plange prea mult, evita-l.

10. Intereseaza-te cu privire la cele mai frumoase momente de la fostul loc de munca

In general, oamenii au tendinta sa isi aminteasca numai lucrurile negative cu privire la fostul job. Intreaba-l pe candidat despre momentele frumoase. Daca iti spune ca nu au existat, e cazul sa iti pui un semn de intrebare. Daca insa aduce vorba despre pranzul cu colegii, petrecerile de la birou ori teambuilding-uri, inseamna ca e un angajat sociabil, capabil sa creeze conexiuni cu oamenii cu care lucreaza.

Citeste si: 5 greșeli făcute frecvent în domeniul recrutării și cum să le eviți

Exit mobile version