Site icon MEDIjobs

9 metode prin care sa iti arati grija fata de pacient

pacient

Grija pentru pacient a devenit o prioritate pentru majoritatea furnizorilor de servicii medicale, avand ca obiectiv general obtinerea unui grad ridicat de satisfactie a pacientului.

Faptul ca pacientul este cea mai importanta persoana dintr-un sistem de ingrijire medicala trebuie recunoscut de catre toti cei care lucreaza in sistem. Acest factor unic face o diferenta semnificativa in procesul de ingrijire a pacientului in institutiile medicale. 

In tarile in curs de dezvoltare, constrangerile financiare duc adesea la o calitate compromisa a asistentei medicale. Acest lucru poate fi corectat prin introducerea de sisteme de management care sa gestioneze cheltuielile si sa implementeze metode prin care sa arate grija fata de pacienti. 

Unele dintre problemele care trebuie abordate pentru a imbunatati si a arata grija fata de pacient sunt urmatoarele:

Accesul la asistenta medicala

Accesul in spital si disponibilitatea medicilor trebuie sa fie asigurate tuturor celor care necesita ingrijiri medicale. Indiferent daca au asigurare medicala sau nu, pentru a va arata grija fata de acestia si profesionalismul, este indicat sa le oferiti ingrijire medicala tuturor, avand prioritate cei care prezinta o urgenta.

Reducerea timpului de asteptare

Timpul de asteptare pentru toate serviciile medicale ar trebui redus la minimum. In majoritatea oraselor din Romania, cererea mare de servicii medicale creeaza deseori o problema in spitale si clinici care au personal redus raportat la numarul de pacienti.

Cu toate acestea, exista solutii de a gestiona si a rezolva aceasta problema. In primul rand, toate institutiile medicale ar trebui sa aiba cadre medicale suficiente pentru a raspunde rapid nevoilor pacientilor, fara ca acestia sa astepte si sa li se agraveze problema de sanatate.

Informarea pacientilor

Informatiile si instructiunile oferite pacientului cu privire la toate procedurile, atat medicale cat si administrative, ar trebui sa fie transmise foarte clar de catre cadrele medicale. Consilierii trebuie pregatiti pentru a forma o legatura eficienta intre pacient si personalul spitalului, in ideea de a imbunatatii experienta pacientului si de a usura sarcinile cadrelor medicale.

Citeste si: 5 Mesaje importante in comunicarea cu pacientii

Simplificarea procedurilor internare-externare

Procedurile de internare si externare ar trebui sa fie „prietenoase cu pacientii”. De exemplu, in cazul pacientilor care urmeaza sa fie internati, procedurile ar trebui sa fie realizate in salonul unde vor sta, eliminand situatia in care  pacientul sau familia sa mearga la alt birou sau ghiseu in spital si sa astepte acolo mult timp. Acest lucru este valabil si in cazul pacientilor care urmeaza sa fie externati.

Comunicarea 

Comunicarea cu pacientul si familia sa despre problemele de sanatate, despre tratament, despre conditiile de spitalizare etc. reprezinta un factor prin care se pot evita o multime de frustrari si arata grija pe care o ofera cadrele medicale fata de pacient.

Crearea unui departament special de informare a pacientilor si a familiei sale ajuta institutia medicala in mod semnificativ si va imbunatati interactiunile cadrelor medicale cu acestia.

Oferirea unor servicii auxiliare

Alte servicii, cum ar fi medicamentele, echipamentul medical, instrumentele medicale, mancarea etc. ar trebui sa fie accesibile pacientilor internati in institutiile medicale, fara a se face vreo exceptie. Acestea vor ameliora starea pacientului internat, ducand la o vindecare usoara si rapida.

Cadre medicale bine pregatite

O echipa de medici si asistente bine pregatite este esentiala pentru a oferi servicii de asistenta medicala de inalta calitate, cu rezultate bune. Lipsa de personal adecvat si lipsa unor facilitati de instruire adecvate pentru personalul disponibil sunt probleme majore care pot pune intr-o lumina nefavorabila institutia medicala, indepartandu-i pe pacienti.

Programele de formare profesionala trebuie imbunatatite constant pentru ca personalul medical sa fie la curent cu noile descoperiri si modificari din sistemul medical, pentru a oferi la randul lor servicii de calitate pacientilor si pentru a le arata grija fata de acestia.

Echipamente medicale eficiente

Toate echipamentele necesare intr-o institutie medicala trebuie sa fie amplasate si intretinute corespunzator. Acest lucru este vital pentru performanta sistemului medical si contribuie semnificativ la rezultate mai bune in ceea ce priveste grija fata de pacienti. 

Este important sa folositi echipamente medicale de ultima generatie, care sa imbunatateasca calitatea asistentei medicale. 

Tratamente corecte si personalizate

Accesul la medicamente este o necesitate absoluta pentru ingrijiri adecvate. Oferirea unui tratament corect si personalizat fiecarui pacient reprezinta un aspect foarte important, iar acest lucru evidentiaza grija pe care o au cadrele medicale fata de pacientii cu probleme de sanatate.

Imbunatatirea ingrijirii pacientilor este un proces dinamic si ar trebui sa fie extrem de important pentru cadrele medicale din toate institutiile care ofera asistenta medicala. Dezvoltarea si sustinerea unui sistem atent cu pacientii sunt esentiale pentru atingerea acestui obiectiv. Este important sa se acorde atentie calitatii in toate aspectele ingrijirii pacientului, atat medicale cat si non-medicale, pentru a arata grija pe care o au cadrele medicale fata de acesta.

Citeste si: Cum sa gestionezi volumul mare de pacienti de la inceputul anului

Exit mobile version