Site icon MEDIjobs

7 tendințe de digitalizare a asistenței medicale în noul deceniu

digitalizare

Deși istoricul asistenței medicale arată că sistemul de sănătate a adoptat lent tehnologia, suntem pe punctul de a asista la schimbări semnificative în următorii câțiva ani, în ceea ce privește eficientizarea sistemului medical.

În timp ce instituțiile medicale tind să se bazeze pe soluții clasice, reprezentanții medicali din întreaga lume caută noi modalități de a stimula performanța și productivitatea cu ajutorul tehnologiei. Aceștia au aceleași probleme de securitate și fac cercetări ample asupra noilor modalități de furnizare a serviciilor medicale. 

Pentru reprezentanții medicali este esențial să urmărească ultimele tendințe tehnologice specifice industriei. Aceste tendințe sunt prezentate cel mai bine la evenimentele de top din lume, cum sunt conferințele și congresele medicale. 

Iată 7 tendințe tehnologice care vor eficientiza domeniul asistenței medicale în următorii ani:

Telemedicina

Evoluția telemedicinei este una dintre cele mai mari surse de schimbare rapidă a sistemului de sănătate. Într-o țară mare, unde accesul la furnizori este limitat, telemedicina se dovedește a fi din ce în ce mai eficientă, mai ales în contextul actual. În zonele urbane, comunitățile se confruntă, de asemenea, cu probleme care apar din cauza timpului mare de așteptare care este din ce în ce mai mare. Telemedicina îmbunătățește diagnosticul și tratamentul, facilitând accesul pacienților la specialiști. Disponibilitatea înregistrărilor electronice a simplificat transmiterea documentelor către specialiști. 

Platformele de schimb de date transformă ceea ce considerăm a fi telemedicina. În timp ce actualele platforme de chat care domină sectorul medical servesc în scopuri limitate, serviciile de telemedicină moderne pot face multe altele. De exemplu, spitalele au reușit să reducă fluxul de pacienți prezenți în cabinete, oferind monitorizarea în timp real a pacienților la distanță. Datorită apariției aplicațiilor și programelor digitale, este normal ca sistemele de monitorizare de la distanță să fie acum incluse în planurile de tratament.

Dispozitive și aplicații medicale

Diverse dispozitive și aplicații mobile au ajuns să joace un rol esențial în urmărirea și prevenirea bolilor cronice pentru mulți pacienți și medicii lor. Combinând dezvoltarea acestora cu tehnologiile de telemedicină, a apărut un nou trend, Internet of Medical Things (IoMT). Această abordare include utilizarea unui număr de aparate, inclusiv monitoare ECG și EKG, prin intermediul unor aplicații și dispozitive medicale. Multe alte măsurători medicale comune pot fi, de asemenea, luate la distanță, cum ar fi temperatura pielii, nivelul de glucoză și valori ale tensiunii arteriale. 

Până în 2017, aproape 60% din operațiunile din domeniul asistenței medicale au adoptat sisteme IoT sau IoMT, potrivit Frost & Sullivan. Această tendință a dat naștere la îmbunătățiri, atât în ceea ce privește experiența pacienților, cât și rentabilitata. Între 20 și 30 de miliarde de dispozitive IoMT sunt așteptate să fie dislocate până la sfârșitul anului 2020. Până în 2021, se preconizează că piața dispozitivelor IoT din domeniul sănătății va ajunge la 136 miliarde de dolari, a raportat Allied Market Research. Odată cu sosirea de noi metode de livrare, cum ar fi prima pastilă inteligentă aprobată în 2017 de FDA, medicii vor avea multe opțiuni interesante pentru a oferi îngrijire medicală într-o manieră eficientă.

Oferirea unei comunicări consistente și eficiente prin numeroase dispozitive IoT medicale este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă sectorul medical. Producătorii încă își utilizează în mod regulat propriile protocoale pentru a utiliza dispozitivele și acest lucru poate prezenta probleme, mai ales atunci când încearcă să colecteze cantități mari de date de către servere. Problemele de conectivitate sunt și ele frecvente, deoarece colectarea de date de către microcontrolere și smartphone-uri poate fi perturbată de o serie de factori din mediul înconjurător. Metodele de tamponare pentru microcontrolerele locale trebuie să devină mai solide pentru a evita pierderea datelor. 

Folosirea stocării datelor în cloud 

O varietate de platforme publice, private și hibride bazate pe cloud sunt disponibile pentru partajarea de fișiere mari. Organizațiile de asistență medicală încearcă să abordeze nevoia de a construi, administra și întreține infrastructura pentru nevoile de păstrare a evidenței datelor. Aici, cloud computing-ul devine o alegere atrăgătoare pentru tehnologia digitală din domeniul sănătății.

Pacienții și furnizorii de servicii medicale au posibilitatea de a obține un acces mai bun la înregistrări prin soluții bazate pe cloud și fac procesul de consultare mai ușor. Totuși, aceste aplicații de telemedicină solicită mai mult sisteme de mesagerie sincronă și asincronă. Dorința de a integra videoclipuri pentru consultări live creează, de asemenea, presiune pentru a implementa conexiuni WAN, rapide, sigure și stabile.

Respectarea HIPAA și GDPR devine o problemă majoră în acest mediu. De multe ori, întreprinderile se abțin să adopte o asemenea soluție, din cauza restricțiilor reglementărilor privind informațiile electronice protejate din sistemul de sănătate. Efectuarea de apeluri la distanță de la medic la pacient face dificilă colectarea tuturor datelor ePHI în formate structurate care pot fi în mod rezonabil sigure. Toate metodele de securizare a mesajelor, audio, video și e-mailuri trebuie să fie în vigoare pentru a asigura respectarea deplină a HIPAA, respetiv GDPR. Următorul nivel este respectarea regulamentului general privind protecția datelor, care se referă la datele cu caracter personal ale tuturor rezidenților UE – care include în mod firesc ePHI.

Regulamentul HIPAA și GDPR acoperă o gamă largă de activități, inclusiv unele care nu sunt menționate în act direct. Semnăturile electronice care sunt utilizate în formularele online destul de des sunt un exemplu excelent. Acestea nu sunt menționate în regulament, dar entitățile acoperite trebuie să se asigure că utilizează servicii de semnătură electronică conforme cu HIPAA, deoarece aceste servicii vor stoca date care sunt considerate ePHI în scopuri de autorizare și autentificare.

Cloud computing este un exemplu de astfel de „zonă gri”, în care fiecare etapă a procesului trebuie monitorizată în mod prudent. Sistemele publice de cloud au acces la o gamă largă de surse generice de informații despre sănătate și permit stocarea și regăsirea datelor organizației. Sistemele private de cloud pot fi utilizate pentru cerințe mai sensibile la securitate, cum ar fi comenzile de la farmacie, facturile pacientului și întrebările medicului. 

Citește și: Biblioteca traditionala vs. Biblioteca digitala

AR / VR / MR în asistența medicală

Apariția soluțiilor bazate pe realitate virtuală și realitate augmentată a dus la progrese semnificative în tehnologiile medicale. AR și VR în domeniul asistenței medicale oferă o promisiune serioasă.

Una dintre cele mai mari probleme în depășirea deficiențelor motorii în urma unui accident vascular cerebral este punerea pacienților în medii suficient de solide pentru a favoriza îmbunătățirea. Mediile îmbunătățite și simulate permit interacțiuni diverse, care altfel ar fi posibile în timpul fizioterapiei. Datele pot fi culese folosind monitorizarea pentru a ajuta terapeuții în elaborarea personalizării planurilor de îngrijire.

Maplewood Senior Living din Connecticut a utilizat căști VR pentru a lucra cu persoane care au probleme precum demența sau deficiențe cognitive. Aceștia au acces la activități și experiențe care altfel nu sunt disponibile în mediile lor actuale. Acest lucru poate permite pacienților să deblocheze amintiri și să-și îmbunătățească bunăstarea emoțională.

Sistemele de realitate mărită din asistența medicală oferă una dintre cele mai intuitive opțiuni. Prin oferirea de informații 3D pe scene din lumea reală, AR le permite chirurgilor și medicilor să rămână focusați în procedurile reale, având în același timp acces la toate datele disponibile prin alte tehnologii emergente. De asemenea, studenții pot utiliza suprapuneri pentru a accesa informații într-o interfață unde pot explora rapid. Medicii pot compara datele cu ceea ce văd în lumea reală pentru a oferi diagnostice și pentru a planifica procedurile. Asistența medicală este capabilă să devină una dintre influențele esențiale asupra viitorului AR.

Inteligența artificială (AI) în asistență medicală

Aceasta este una dintre tendințele tehnologiei în materie de sănătate din noul deceniu. Dezvoltarea de mașini de inteligență artificială (AI) a dat naștere unui sector de tehnologii inovatoare pentru sănătate. Aplicațiile AI pot îmbunătăți viteza și acuratețea procesului de diagnostic. Analizele pot, de asemenea, să identifice evoluțiile și să le permită practicienilor să înceapă să analizeze abordări posibile pentru tratamentul precoce. Algoritmii de învățare a mașinilor sunt, de asemenea, utilizați pentru a explora în siguranță interacțiunile chimice și biologice în procesul de descoperire a medicamentelor, aducând noi medicamente pe piață mai rapid.

FDA a aprobat recent primul dispozitiv de diagnosticare pe bază de AI, un sistem care investighează afecțiuni oftalmologice, examinând fotografii ale retinei. Sunt încărcate imagini de înaltă calitate, iar algoritmul continuă apoi pentru a verifica posibile indicații de retinopatie diabetică, de exemplu. Tulburarea a fost identificată corect de software în 87% din cazuri și a identificat corect persoanele fără boală în 90% din cazuri.

Potențialul AI și a altor tehnologii de a crea sinergii care produc transformare digitală în asistență medicală este imens. Dispozitivele mobile și sistemele IoMT vor genera creșteri ale dimensiunilor seturilor de date disponibile pentru analiza software-ului AI. Marele ecosistem este de așteptat să devină semnificativ interdependent pe măsură ce industria avansează.

Citește și: Digitalizarea sanatatii – un argument de luat in calcul in alegerea specialitatii medicale

Chatbots

Abordarea de controale de rutină folosind sisteme de mesagerie și voce bazate pe AI poate ajuta organizațiile medicale să realizeze reducerea costurilor. În asistența medicală, posibilitatea de a gestiona problemele medicale minore la distanță permite profesioniștilor să se concentreze asupra problemelor care ar putea necesita atenția completă a unui medic. 

Chatbot-urile pot fi, de asemenea, benefice pentru practicile care se ocupă cu pacienții mai în vârstă. Se poate crea un personaj care va servi ca asistent pentru a oferi memento-uri prietenoase. Prin conectarea cu alte tehnologii, cum ar fi analitice și AI, asistentul îi poate avertiza pe pacienți chiar și când trebuie să își ia medicamentele.

Chatbot-urile revoluționează deja lumea afacerilor și se așteaptă să devină o mare parte a transformării digitale în domeniul asistenței medicale. Cu toate acestea, trebuie acordată atenție sporită la unele dintre riscuri. Sistemele automate nu trebuie privite ca înlocuitori ai opiniilor experților, mai ales atunci când riscurile includ amenințări la adresa pacienților. Orice sistem de chatbot va fi supus acelorași reguli care guvernează restul industriei, astfel încât respectarea HIPAA în SUA și GDPR în UE va fi extrem de importantă.

Știința datelor și analiza predictivă

Lucrul cu un pacient care prezintă o boală cronică poate genera o mulțime de informații, dar descoperirea și comprimarea tuturor datelor disponibile în ceva acționabil poate fi o provocare. Îmbunătățirile științei datelor și analizele predictive au oferit posibilitatea practicienilor să caute perspective mai aprofundate. Un medic poate, de exemplu, să furnizeze informații obținute din antecedente și istoricul familiei în sisteme bazate pe inteligența artificială pentru a veni cu un profil fundamentat statistic și pentru a diagnostica mai rapid problemele pacientului. Datele bogate pot fi obținute din surse despre mediul înconjurător, permițând medicilor să identifice și să abordeze problemele endemice pentru regiuni, familii, meserii și alte grupuri de populație.

De asemenea, datele pot fi scanate și analizate pentru a îmbunătăți eficiența în cadrul unei organizații medicale. Pacienții care prezintă un risc sporit de recidivă pot fi, de exemplu, tratați pentru perioade mai lungi în timpul internării inițiale, pentru a îmbunătăți îngrijirea de lungă durată. Informațiile obținute din studiile efectuate pot fi, de asemenea, folosite pentru a prezice care sunt persoanele care ar putea avea un risc mai mare de apariție a rezultatelor negative.

Ești asistent medical și ești în căutarea unui loc de muncă? Creează-ți un cont aici, iar noi îți prezentăm cele mai bune oferte de angajare de la clinici și spitale de top din România. 

Exit mobile version