Site icon MEDIjobs

5 sfaturi de gestionare a interviurilor cu candidati vorbareti

candidati

Chiar daca interviurile de angajare reprezinta un factor de stres pentru candidati, iar acestia de obicei sunt tacuti si raspund pe scurt la orice intrebare din cadrul interviului, la polul opus se afla candidatii vorbareti care reprezinta un factor de stres pentru recrutori.

Poate parea banal, dar aceasta este o problema care poate afecta semnificativ capacitatea de a evalua in mod eficient candidatii veniti la interviu. 

Imaginati-va ca aveti in fata un candidat convingator, plin de energie si entuziasm. Experienta sa anterioara este relevanta si a primit recomandari de la fostii angajatori. Doriti sa aflati mai multe despre acest candidat de aceea pregatiti un interviu atent si bine gandit. La interviu, acesta vorbeste continuu. Si vorbeste. Si vorbeste. Observati ca au trecut 15 minute si sunteti abia la prima intrebare. Cum faceti sa gestionati aceasta situatie? 

Exista cinci tehnici pe care le folosesc recrutorii in cadrul interviurilor pentru a concentra discutia pe subiectele importante atunci cand candidatul vorbeste prea mult.

1. Stabiliti regulile de la inceput

Inainte de a incepe interviul, anuntati-l pe candidat ca exista multe subiecte pe care sunteti incantat sa le acoperiti, dar timpul este limitat. Puteti chiar sa ii cereti permisiunea de a-l intrerupe din cand in cand pentru a va asigura ca aveti timp pentru toate intrebarile. In acest fel, candidatul intelege nevoia de a fi succint. Aceasta abordare este utila in special daca ati fost informat ca aceasta persoana ar putea fi o provocare din acest punct de vedere.

2. Intrerupeti-l frecvent, dar cu entuziasm

In cursul unei evaluari obisnuite, ca recrutor puteti intrerupe un candidat de 10, 20 sau de mai multe ori. Puteti folosi formulari de tipul: „Sunt foarte interesat de acest subiect, dar as vrea sa trecem la urmatoarea intrebare”. 

3. Sugerati-i ca vreti sa spuneti ceva

In cadrul unui interviu sau a unei discutii, atunci cand persoana pe care o ascultati are un debit verbal de necontrolat, incercati sa-i sugerati ca vreti sa spuneti ceva si ar fi timpul sa se opreasca. Puteti face asta tinand gura intredeschisa sau ridicand usor un deget.

Oamenii sunt programati sa interpreteze aceasta mimica drept un indiciu ca cealalta persoana este pe cale sa spuna ceva. 

4. Folositi sunetul „Sss”

Daca este un interviu telefonic, miscarile asociate capului sau mainii, evident, nu vor functiona. In acest caz aveti nevoie de un sunet subtil care indeplineste acelasi obiectiv de a indica dorinta de a spune ceva. 

Sunetul „Sss” este cel mai eficient, deoarece acest sunet cu frecventa mai mare tinde sa fie mai clar si mai audibil in majoritatea conexiunilor telefonice. Folositi sunetul „Sss” ca precursor pentru cuvantul „Deci”, ca in „Sss … deci ce ati facut …”. Persoana cu care vorbiti ar trebui sa poata auzi clar acest sunet, chiar si atunci cand vorbeste, si va fi inteles ca un indiciu pentru a va permite sa interveniti.

5. Interveniti direct

Aceasta nu este o tehnica de utilizat in mod normal, deoarece necesita o incalcare a raportului interpersonal. Daca aveti intrebari importante pe care trebuie sa le adresati, iar timpul este prea scurt, incercati sa ridicati mana sau sa dati un semnal de „time out” foarte politicos. Acesta este un mod mai direct de a impiedica o alta persoana sa continue discursul. Prin urmare, este esential sa legati acest gest de o scuza. Incercati ceva de genul:

„Imi pare rau ca a trebuit sa va intrerup. M-am uitat la ceas si am realizat ca mai avem doar cateva minute. Vreau sa ma asigur ca parcurgem toate intrebarile pe care le-am pregatit. La final, daca mai avem timp, imi puteti vorbi despre subiecte pe care le considerati relevante pentru ocuparea postului”. 

In acest moment, candidatul a primit un semnal clar, dar care nu ameninta, ci este doar un indiciu.

Odata ce construiti un interviu folosind aceste tehnici, veti creste foarte mult cantitatea de informatii pe care le puteti acoperi intr-un interviu si veti reduce problemele create de candidatii care vorbesc prea mult. Din cand in cand mai pot fi provocari, desigur. Dar daca ati utilizat aceste abordari, puteti concluziona cu incredere ca problema este in legatura cu candidatul si nu cu incapacitatea dumneavoastra de a gestiona dialogul in mod eficient.

Exit mobile version