5 semne care îți arată că ești perfect pentru o carieră în recrutare

5 semne care îți arată că ești perfect pentru o carieră în recrutare

Consultanții în recrutare reprezintă o parte esențială din lumea afacerilor. Totuși, nu toată lumea are calitățile necesare pentru a deveni un consultant în recrutare de succes. În cele ce urmează vei afla care sunt cele 5 semne ce definesc o persoană potrivită pentru a lucra în acest domeniu, conform spuselor unui specialist în recrutare.

1. Ai abilități sociale puternice

După spusele multor specialiști în recrutare, această meserie poate fi comparată cu ieșitul la întâlniri, unde este extrem de important ca cei doi parteneri să se potrivească, element ce ține uneori chiar de noroc. În cazul unui consultant în recrutare, acesta trebuie să se asigure că persoana intervievată se potrivește de minune cu job-ul pentru care a candidat – astfel, atât candidatul, cât și angajatorul vor fi fericiți. Dacă nu ai acest lucru în vedere în calitate de consultant în recrutare, atunci nu depui un efort de 100%.

Abilitățile sociale vin în mare ajutor deoarece un consultant în recrutare trebuie să închidă două vânzări simultan – una către candidat cu privire la jobul pentru care a aplicat, iar cealaltă vânzare este către angajator cu privire la candidatul respectiv (de ce este potrivit și de ce ar trebui angajat). Comunicând cu ambele părți constant, o persoană care nu are aceste abilități înnăscute sau dobândite va întâmpina mult mai multe dificultăți, spre deosebire de o persoană foarte socială instinctiv.

2. Ai o gândire rapidă și abilitatea de a jongla cu mai multe sarcini în același timp

Domeniul recrutării are incredibil de multe paliere și fațete, iar în calitate de consultant în recrutare, trebuie să te adaptezi rapid la toate. Varietatea domeniului include întâlnirile cu diferiți candidați pentru diferite poziții, studierea CV-urilor, efectuarea unui research pentru a vedea ce tipologie de angajat trebuie să cauți, extinderea și negocierea ofertelor către angajator, iar lista poate continua. Toate aceste activități trebuie făcute rapid, eficient și necesită o putere de decizie și de gândire foarte alerte.

3. Deții calități carismatice de lider

Atunci când vine vorba despre recrutare, consultantul are și sarcina de a „conduce” oamenii, de a-i ghida către alegerea unui job potrivit. Scopul final al unui recrutor este acela de a se asigura că atât candidatul, cât și angajatorul sunt ghidați către cea mai bună decizie pentru ambii – dacă ei sunt fericiți simultan, atunci consultantul în recrutare și-a făcut treaba eficient. Tocmai din această cauză, oamenii care au de la natură abilități de lider, vor putea să ghideze mai ușor ambele părți către un scop comun. În plus, sfaturile trebuie să fie sincere și să vină din suflet, nu să fie date doar pentru a obține un contract, ca mai apoi totul să fie spulberat în câteva luni.

Citește și: Ce probleme ale angajatului poate rezolva departamentul de HR intr-o unitate spitaliceasca

4. Ești motivat financiar

Specialișții sunt de părere că pe lângă sentimentul de satisfacție obținut atunci când ajuți oamenii să-și găsească menirea sau să avanseze în carieră, compensațiile financiare sunt un avantaj crucial al acestei meserii. Majoritatea consultanților de recrutare sunt remunerați, pe lângă salariul de bază, cu un indice al performanței efectuate la locul de muncă. Acest lucru înseamnă că pe măsură ce ai mai mult succes în ceea ce faci, cu atât vei obține un salariu mai atractiv. Acest lucru este mult mai ușor de executat de persoanele care sunt ușor de motivat din punct de vedere financiar – vrei să obții un salariu mai mare? Atunci îți vei da silința să îți faci treaba cât mai eficient.

5. Ai un trecut educațional și o experiență flexibile

Te-ai gândit vreodată să aplici pentru o poziție de consultant în recrutare, dar ai ezitat deoarece studiile tale sunt pe o parte de marketing, iar experiența ta de muncă a fost ca lucrător comercial? Este bine de știut că în meseria de consultant în recrutare, un trecut cât mai flexibil și diversificat poate reprezenta un avantaj – ai cunoscut alte tipologii de oameni și meserii și poți privi lucrurile dintr-o perspectivă nouă. De asemenea, ca pentru fiecare loc de muncă, se execută un training în cadrul căruia vei fi învățat tot ce trebuie să știi. Prin urmare, nu este necesar să fi terminat o facultate cu specializare în resurse umane pentru a putea face o carieră în domeniul de recrutare.

Citește și: Puterea rețelelor sociale în recrutare și strategia de succes

Despre Autor

Clara Mironescu

Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.

Facebook Comment