Site icon MEDIjobs

Interviu de angajare în domeniul medical: 5 calități pentru candidații la pozițiile ce nu implică tratarea pacienților

interviu

Un cabinet medical este compus din mai multe persoane, în afară de doctori și asistente medicale, cum ar fi o secretară, un contabil, responsabilii pentru administrarea platformelor online, iar lista poate continua. 

În cazul în care aplicați pentru un loc de muncă ce se află în câmpul medical, dar nu are legătură cu tratarea propriu-zisă a pacienților, trebuie să îndepliniți o serie de calități pe care angajatorul vi le va cere, pentru a se asigura că vă veți adapta pe noua poziție. 

Aceste calități pot fi dezvoltate în timp, unele clinici chiar oferind training-uri în această direcție, însă unele sunt solicitate de la bun început.

1. Terminologie medicală

Cunoașterea terminologiei medicale reprezintă un avantaj foarte mare. Nimeni nu are pretenția de la un candidat pentru postul de secretară să cunoască termeni nișați din domeniul medical, însă deținerea unui vocabular de bază cu terminologii medicale reprezintă un plus, uneori fiind chiar o condiție eliminatorie pentru un interviu. 

Colaborând zilnic atât cu medici, cât și cu pacienți, candidatul va auzi o mulțime de termeni medicali, iar înțelegerea lor este importantă pentru eficientizarea comunicării și a altor proceduri. Acest vocabular se va dezvolta zilnic și este indicat să nu se evite punerea întrebărilor deoarece doar așa se vor putea stăpâni mai bine termenii. 

Unele cabinete medicale chiar își pot instrui noii angajați cu privire la terminologia medicală pe care trebuie să o cunoască, mai ales dacă este vorba despre un cabinet specializat pe anumite afecțiuni.

2. Abordarea pacienților

Indiferent dacă este vorba despre un cabinet medical sau unul stomatologic, întotdeauna pot apărea situații de urgență care să destabilizeze lucrurile. În cazul unor astfel de situații, pacienții încep să devină agitați, speriați, uneori poate chiar nervoși, iar în timp ce medicii și asistentele lucrează cu intensitate pentru rezolvarea problemelor, restul personalului trebuie să aibă grijă de pacienți și să ofere un serviciu de customer care de înaltă calitate. 

Abilitățile de comunicare sunt extrem de importante în relația vizavi de pacient și reprezintă un criteriu pe care mulți angajatori îl caută, mai ales dacă este vorba despre o poziție care va consta în interacționarea zi de zi cu pacienții.

În abordarea pacienților este foarte importantă și atitudinea, dar și calitatea informațiilor oferite. Acestea trebuie să fie clare, precise și să nu ofere date în plus care ar putea fi confidențiale. De asemenea, dacă nu sunt bine stăpâniți anumiți termeni, este de preferat să nu se ofere informații care ar putea conduce la nelămuriri. Oferirea unor date incomplete sau incorecte poate afecta în mod negativ psihicul pacienților și fișa acestora, în cazul în care sunt consemnate aceste informații în scris, consecințele fiind foarte neplăcute.

3. Eticheta adoptată în scris și verbal

Profesionalismul nu trebuie dovedit doar în comunicarea față în față, ci și în cea efectuată la telefon sau cea scrisă, pe e-mail. Printre conversațiile pe care trebuie să le poarte angajații din cabinetul medical se numără mult mai multe persoane/instituții, pe lângă pacienți, cum ar fi profesioniștii care se ocupă de aprovizionarea cu diferite aparaturi, responsabilii de la alte cabinete medicale, avocați, iar lista poate continua. 

Atât în scris, cât și verbal, limbajul trebuie să fie profesionist, calm, prietenos și cald, dar păstrându-se o notă formală. În funcție de poziția pentru care aplicați, importanța limbajului ar putea crește, iar experiența pe poziții legate de relații cu clienții s-ar putea să reprezinte un avantaj foarte important.

4. Legislația medicală

În majoritatea cabinetelor medicale, indiferent de poziția ocupată, este necesar un minimum de cunoștințe legate de legislația medicală. Indiferent dacă este vorba despre legi legate de ANMDM sau CNAS. Aspectele legale și financiare poate atrage consecințe foarte grave, mai ales dacă este vorba despre informații confidențiale precum fotografii sau acțiuni legate de pacienți. Este foarte important să se cunoască limita ce nu trebuie depășită în dezvăluirea informațiilor despre pacienți sau despre medicul de muncă.

5. Facturi și software

Aspectele legate de software și de facturi variază în funcție de poziția pentru care se optează. Unele cabinete medicale operează pe anumite sisteme, iar angajaților li se va cere învățarea programelor specifice, însă dacă în trecut s-a operat cu un astfel de program, candidatul poate beneficia de un real avantaj. În ceea ce privește facturile medicale, sunt necesare deținerea informatiilor despre modul de calculare al facturilor medicale, mai ales prin prisma asigurărilor. Această sarcină cade de cele mai multe ori pe umerii contabilului, dar uneori și pe cei ai secretarei.

Exit mobile version