4 Lucruri Pe Care Trebuie Să Le Știți Înainte De A Intervieva Un Candidat

4 Lucruri Pe Care Trebuie Să Le Știți Înainte De A Intervieva Un Candidat

În unele momente pare mult mai ușor să fiți așezat de partea cealaltă a mesei unde se desfășoară un interviu de angajare. În calitate de persoană care adresează întrebările, aveți toată puterea și ar trebui să nu manifestați emoțiile asociate deseori cu astfel de interviuri. Totuși, pentru un manager sau un recrutor aflat la început de drum, cu puțină experiență în domeniul de recrutare și de luare a interviurilor, emoțiile pot fi copleșitoare. 

Se simte presiunea adresării întrebărilor corect, identificării candidaților potriviți pentru poziția respectivă, precum și cea a formării unei imagini cât mai pozitive și competente a companiei și a job-ului în cauză. Cum puteți scăpa de aceste emoții și cum vă puteți asigura că susțineți un interviu de succes? Aflați în articolul acesta care sunt cele 4 lucruri esențiale pe care trebuie să le știți înainte de a intervieva un candidat.

1. Învățați să mențineți conversația pe direcția potrivită

O stare de emoție poate cauza un interviu de angajare într-o discuție foarte elaborată, dar care să nu fie setată în direcția potrivită. În primul minut vă prezentați, iar în următoarea secundă observați că ați monopolizat 30 de minute din interviu povestind despre istoricul companiei, titulatura job-ului, de ce se fac angajări și cum ați ajuns dumneavoastră în poziția pe care o ocupați, dar nu ați aflat absolut nimic despre candidatul din fața dumneavoastră.

Pentru a vă asigura că discuția nu merge prea departe de punctul central al interviului, specialiștii recomandă planificarea acesteia dinainte. Dacă vreți să prezentați un istoric al companiei și câteva detalii în plus, nu este nimic în neregulă cu acest lucru, dar pregătind discuția în avans puteți menține detaliile limitate, astfel încât informația să fie scurtă și concisă, dar suficient de explicativă (având astfel suficient timp și pentru întrebările candidatului). De asemenea, puteți apela la anumite tactici pentru a întoarce conversația asupra candidatului, dacă aceasta s-a îndepărtat prea mult. Atunci când un candidat adresează o întrebare, conversația se depărtează foarte ușor de persoana lui și se concentrează asupra companiei mai mult. Prin a pregăti răspunsuri cât mai simple și mai concise, intervievatorul poate întoarce cu ușurință discuția asupra candidatului.

Citește și: 7 Intrebari Pe Care Sa I Le Adresezi Unui Angajat Care Tocmai Si-a Dat Demisia

2. Documentați-vă cu privire la candidatul intervievat

Un alt factor care agravează emoțiile este lipsa documentării cu privire la persoana care este intervievată. Unii specialiști sunt de părere că CV-ul candidatului trebuie studiat înainte ca acesta să vină, astfel încât angajatorul să aibă o idee despre experiența acestuia, educația avută și abilitățile de care dă dovadă. Astfel, intervievatorul își poate pregăti niște întrebări pe baza informațiilor aflate. De asemenea, astfel se vor evita și momentele stânjenitoare în care intervievatorul trebuie să citească CV-ul în momentul interviului.

De asemenea, dacă deveniți familiar cu trecutul candidatului, îl veți face și pe acesta să se simtă mai încrezător și să aprecieze atenția dumneavoastră la detalii. De exemplu, în locul unei întrebări de tipul „Ce ai făcut la fostul tău loc de muncă?”, ați putea folosi întrebarea „Care a fost cea mai complexă procedură medicală pe care ai aplicat-o pe secție de chirurgie cardiovasculară?” – este o întrebare mult mai personală, mai specifică, iar candidatul se va simți mai încrezător pe forțele proprii știind că persoana de partea cealaltă a mesei a acordat atenție trecutului său.

3. Fiți conștient de tipul de persoană care se potrivește job-ului

Uneori se întâmpină dificultăți în găsirea candidatului ideal tocmai pentru că nu se stabilește de la bun început ce tip de persoană se caută – ca aptitudini, comportament, disponibilitate și educație. Înainte de interviu, specialiștii recomandă intervievatorului să alcătuiască o listă cu aptitudinile pe care le are persoana ce ocupă în prezent postul respectiv, la care să se adauge ce ar mai fi trebuit să îndeplinească pentru a fi candidatul perfect. De asemenea, vă puteți folosi de întrebări precum: „avem nevoie de cineva care să lucreze eficient în echipă sau de cineva care să se descurce perfect pe cont propriu?”, „este nevoie de o persoană cu abilități de lider sau de o persoană care să știe să primească sarcini de la altcineva?”, iar lista poate continua. Conceperea profilului ideal al unui viitor angajat de succes poate dura ceva timp, dar ușurează mult lucrurile în timpul interviului.

4. Lucrurile devin mai ușoare

În calitate de manager sau de recrutor, a lua interviuri reprezintă una dintre sarcinile din fișa postului, ceea ce înseamnă că urmează să o faceți de câte ori va fi nevoie, uneori de foarte multe ori. Ca orice alt lucru în viață, acest proces va deveni mult mai ușor pe măsură ce îl practicați și repetați. Până atunci, nu uitați că vă aflați în avantaj – candidații vor întotdeauna să impresioneze angajatorii. Responsabilitatea persoanei care susține interviul este aceea de a fi pregătit pentru ceea ce urmează, acest lucru incluzând și obținerea unei idei și imagini cât mai reale a candidatului. Luați-vă tot timpul de care aveți nevoie, atât în pregătirea interviului, cât și în susținerea acestuia, astfel încât să vă asigurați că angajați cea mai potrivită persoană pentru compania de care aparțineți.

Citește și: De ce specialistii in recrutare gresesc atunci cand “fug” de candidatii care par disperati

Despre Autor

Clara Mironescu

Specialist in comunicare in functia de redactor online, cu o fire pozitiva si plina de viata, care adora sa se exprime in scris. Cele mai eficiente calitati dobandite in urma profesarii ca redactor online sunt cele de organizare eficienta a timpului si exersarea permanenta a imaginatiei si a creativitatii.

Facebook Comment