11 solutii proactive de sporire a retentiei asistentilor medicali

11 solutii proactive de sporire a retentiei asistentilor medicali

Intr-un articol de saptamana trecuta am analizat motivele din cauza carora asistentii medicali aleg sa-si paraseasca posturile, despre efectele pe care le atrage de la sine aceasta actiune si v-am oferit un plan in 5 pasi pentru a diagnostica gradul de retentie a asistentilor in clinica voastra. Odata ce am diagnosticat problema, este important sa alegem cele mai bune “remedii” – de aceea, saptamana aceasta va voi oferi 11 solutii proactive care, cu siguranta, vor spori retentia asistentilor medicali in clinica dumneavoastra.

1. Reducerea orelor peste program. Un studiu recent demonstreaza faptul ca asistentii care lucreaza mai mult de 12 ore intr-o tura sau 40 ore pe saptamana, sunt mult mai aproape de a demisiona si de a fi nemultumiti de job. Mai exact, asistentii care lucreaza mai mult de 12 ore, sunt de 1.45 ori mai predispusi sa paraseasca compania in mai putin de 1 an.

2. Mai multa autonomie pe program. Acelasi studiu atrage atentia asupra faptului ca un un procent de 13% sunt nemultumiti de orar si lipsa implicarii lor in organizarea acestui orar. Puteti desfasura un program prin care asistentii care indeplinesc anumiti indicatori, pot avea prioritate in a-si stabili programul de lucru si turele efectuate, astfel incat programul sa fie complet. Aceasta implicare le va da sentimentul ca au un control mai bun asupra timpului si a momentelor importante din viata lor.

3. Evaluati performanta asistentilor medicali . Asistentii sunt mult mai aproape de o demisie daca sunt alocati in departamente nepotrivite sau langa pacienti de care nu stiu cum sa se ocupe. Spre exemplu, sunt asistenti care nu pot lucra copiii, din cauza unor temeri sau unor experiente traumatizante personale, dar le este teama sau jena sa mentioneze aceste lucruri la angajare, insa poti observa usor aceste deficiente odata ce parcurge primele zile. Acest lucru nu inseamna ca asistentul trebuie inlocuit, ci doar mutat pe un alt department in care ar putea performa in parametrii optimi.

4. Faceti tot posibilul sa pastrati asistentii cu experienta: a pastra acesti oameni valorosi are multiple beneficii, atat din punct de vedere al tehnicilor deprinse, cat si al circuitelor intre departamente si a culturii organizationale care este poate cel mai dificil de construit.

Solutiile in acest sens sunt planurile de cariera cu beneficii financiare odata ce se ajunge la un nou nivel al carierei sau atentie in dezvoltarea lor in functie de pragul vietii. Exista in acest sens 5 stadii:

  • Primul job: scop deprinderea cu competente si abilitati
  • Intemeierea unei familii: scop – sustinerea vietii personale(beneficii aliniate)
  • In mijlocul vietii: scop – dezvoltarea profesionala, odata cu cresterea perfomantei
  • Pregatirea pentru pensionare si pensionare: scop – asigurarea unui pachet de beneficii atractiv

5. Recrutati pentru atitudine. Sunt ferm convinsa ca puteti deprinde pe oricine cu cunostinte, tehnici sau competente, insa niciodata nu ii veti putea invata compasiunea sau dorinta de a fi cel mai bun. Odata ce aveti un program de integrare eficient si bine pus la punct, iar mediul organizational este unul pozitiv, candidatul cu atitudinea potrivita va razbi in orice situatie.

6. Optimizati colaborarea intre asistenti si medici. Sentimentul ca ai o relatie buna, pozitiva si deschisa cu medicul tau este o motivatie extrem de puternica in a oferi cea mai buna asistenta medicala pacientilor clinicii. Odata implicati in luarea anumitor decizii, asistentii care merita, pot prelua responsabilitati mai importante care sa serveasca atat scopului spitalul, cat si in oferirea unui model demn de urmat in fata noilor angajati.

7. Premiati succesul. In plus fata de raportul de performanta lunar sau anual, puteti face un obicei din a premia asistentii care se remarca printr-o atitudine si o practica excelenta. Puteti folosi drept premiu un numar de 3 zile libere in plus (sau orice alt beneficiu important pentru ei).

In clinicile din SUA, asistentii tin evidenta realizarilor speciale – fie faptul ca au sustinut o prezentare sau un training pentru noii asistenti, poate au completat un numar mare de cursuri anual sau au primit multe bilete de multumire din partea pacientilor multumiti si de care a fost responsabila. Asistenta medicala sefa sau managerul clinicii evalueaza aceste realizari periodic si premiaza acesti candidati.

In acelasi timp, este important sa existe un obiectiv anual al clinicii, cunoscut de toata lumea, care daca este atins sa aduca beneficii tuturor. Rezultatul implementarii unei astfel de practici asigura o aliniere a echipei cu scopul organizatiei si are avantajul de a incuraja oamenii sa lucreze impreuna catre un scop comun. Acestia vor avea sentimental ca participa si contribuie cu ceva clar la dezvoltarea clinicii, iar acest sentiment ofera o satisfactie profesionala foarte mare.

8. Sustineti planul de avansare in cariera. Unii asistenti medicali dezvolta de-a lungul timpului abilitati de leadership si mentorship care sunt dificil de invatat de un asistent fara prea mare experienta in clinica, iar mai mult de atat, unii asistenti isi doresc sa diversifice aria de activitati desfasurate. De aceea, un program prin care asistentii care lucreaza mai mult de 5 ani alaturi de companie si care au rezultate bune in practica curenta, pot avea acces la pozitii ierarhice mai inalte si prin intermediul carora vor avea beneficii multiple, insa fara a abandona cu totul practica de asistenta medicala.

9. Implicati-l si oferiti-i perspective inca din timpul procesului de recrutare. Incepeti prin a va focusa pe experienta candidatului pe parcursul procesului de recrutare. Nu uitati faptul ca selectia este de ambele parti si ca prima impresie conteaza. Faceti din proces unul eficient. Folositi-va de aceasta ocazie pentru a atrage atentia candidatilor si pentru a evidentia elementele care fac ca acest loc sa fie unul special.

Se intampla de multe ori ca angajatorii sa nu completeze suficiente detalii in anunturile de recrutare, insa sa se astepte sa aiba multi aplicanti. In acelasi timp, sunt angajatori care nu acorda atentie interviurilor, le programeaza peste mult timp sau intarzie la intalnire. O astfel de experienta poate fi foarte neplacuta pentru un asistent medical valoros, pentru care echipa si mediul sunt aspecte importante in alegerea unui nou job.

10. Setati un standard in recrutare. Focusul s-a mutat din partea de competente tehnice/clinic in cele de comportament si atitudini. Toate cercetarile facute in acest sens au demonstrat faptul ca o atitudine deschisa, pozitiva, lucrul in echipa, colaborarea, automotivarea si initiativa sunt elemente ce impacteaza pozitiv atat performanta, cat si retentia angajatilor. Asigurati-va ca aliniati misiunea si valorile clinicii cu cele ale candidatilor, si construiti un sablon de intrebari pentru interviu prin care sa testati aceste trasaturi de caracter.

11. Dezvoltati un program eficient de integrare a noilor angajati. Diferenta intre expertiza asistentilor nou angajati si cea la care se asteapta angajatorul este unul din elementele cheie care contribuie la retentia candidatilor in sens negativ. Studiile organizate la nivel global au demonstrat faptul ca directorii scolilor postliceale considera ca absolventii cursurilor lor sunt pregatiti in proportie de 90% pentru primul lor job. Pe de alta parte, angajatorii apreciaza ca acestia sunt doar 10% pregatiti. Aceasta diferenta de 80% se resimte cel mai mult de asistent, care desopera ca nu face fata asteptarilor angajatorilor; angajatorii pe de alta parte sunt nemultumiti fara a fi constienti de aceasta lipsa de pregatire.  Clinicile si spitalele ar trebui sa fie constienti de aceasta realitate si sa dezvolte programe de integrare prin care sa se asigure deprinderea asistentilor debutanti atat cu tehnicile de care au nevoie, cat si cu valorile si cultura organizationala.

Acelasi studiu demonstreaza faptul ca un program de integrare eficient poate determina scaderea ratei de demisii a noilor angajati de la 25% la 14%.

Cresterea retentiei asistentilor medicali nu este un proces simplu si initierea unui program in acest sens nu va avea rezultate pe termen scurt. Insa, ceea ce vreau sa evidentiez prin acest articol este faptul ca, indiferent de dimenisunea companiei pe care o conduceti, mica, medie sau grup extins de clinici, cei care vor avea de castigat pe termen lung sunt cei care aleg astazi sa investeasca in retentia angajatilor sai si in cresterea satisfactiei profesionale. Pentru ca atunci cand investesti in oamenii tai, si ei vor investi inapoi in practica lor in clinica.

Asadar, va invit sa raspundeti la un scurt ghid de intrebari care va va ajuta sa va dati seama in ce stadiu se afla clinica cu cresterea retentiei asistentilor medicali. La cate din declaratiile de mai jos puteti raspunde raspicat “DA”?

  • Implicam candidatii nostri intr-un proces de recrutare memorabil, care ii face sa isi doreasca sa lucreze aici.
  • Avem un standard in recrutare care ne ajuta sa selectam oamenii potriviti, in principal dupa criterii de atitudini si comportament.
  • Avem un program eficient de integrare a noilor asistenti medicali si deprindere a lor cu competente tehnice.
  • Avem si sustinem programe de avansare in cariera.
  • Suntem flexibili in a gasi solutii prin care sa crestem retentia asistentilor medicali.

 

Despre Autor

Catrinel Hagivreta

Facebook Comment